گوگل، متا و دیگر پلتفرم‌های آنلاین بزرگ باید برای مقابله با محتوای غیرقانونی یا خطر جریمه‌های سنگین بر اساس قوانین جدید اینترنتی که امروز (شنبه) بین کشورهای اتحادیه اروپا و قانون‌گذاران این توافق شده است، عمل کنند.

غول های فناوری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق پس از ۱۶ ساعت مذاکره به دست آمد.

این قوانین مهم به نام «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA)، می‌تواند گوگل، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت را مجبور به تغییر رویه‌های تجاری اصلی خود در اروپا کند.

بر اساس DSA، شرکت‌ها به دلیل نقض قوانین با جریمه تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه می‌شوند؛ در حالی که نقض مکرر آنها را از انجام تجارت در اتحادیه اروپا منع می‌کند.

قوانین جدید، تبلیغات هدفمند با هدف کودکان یا بر اساس داده‌های حساس مانند مذهب، جنسیت، نژاد و عقاید سیاسی را ممنوع می‌کند. الگوهای تاریک که تاکتیک‌هایی هستند که افراد را گمراه می‌کنند تا داده‌های شخصی را به شرکت‌ها آنلاین بدهند، نیز ممنوع خواهند بود.

پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ و موتورهای جستجوی آنلاین باید اقدامات خاصی را در طول یک بحران انجام دهند. این اقدام با بحران اوکراین و اطلاعات نادرست مرتبط با آن آغاز شد.

این شرکت ها می‌توانند مجبور شوند، داده‌های مربوط به الگوریتم‌های خود را به تنظیم‌کننده‌ها و محققان تحویل یدهند.

این شرکت‌ها همچنین با هزینه سالانه تا ۰.۰۵ درصد از درآمد سالانه جهانی برای پوشش هزینه‌های نظارت بر انطباق خود مواجه هستند.

در عین حال مارتین شیردوان، قانونگذار اتحادیه اروپا از معافیت اعطا شده به شرکت‌های متوسط ​​انتقاد کرد.

DSA در سال ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد.

کد خبر 671698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha