همشهری آنلاین: کار ساخت اولین کارخانه خودروسازی شرکت فولکس واگن آلمان در روسیه روز شنبه 6 آبان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، انتظار می‌رود تولید این کارخانه تا سال 2009 به 115 هزار دستگاه برسد.

میزان سرمایه‌گذاری در این کارخانه در  مرحله اول 340 میلیون دلار و در مرحله دوم 130 میلیون دلار خواهد بود.

جرمان گرف، وزیرتجارت و توسعه اقتصادی روسیه گفته است تاکنون تمام تصمیمات مربوطه اتخاذ شده به طوری که می توان گفت خودروهای فواکس واگن تولیدی این کارخانه یک خودرو روسی هستند.

وی افزوده است وقتی بومی سازی این طرح به 100 درصد برسد قیمت خودروهای تولیدی این شرکت 30 درصد برای مصرف کنندگان کاهش خواهد یافت.

در سال های اخیر تعدادی از شرکت های بزرگ خودرو سازی جهان همچون فورد آمریکا،تویوتای ژاپن،رنوی فرانسه و فولکس واگن آلمان کارخانه های تولید خودرو در روسیه ساخته اند یا درحال ساخت آن هستند.

بر اساس گزارش وزارت تجارت و توسعه اقتصادی روسیه تا سال 2010 تعداد خودروهای خارجی مونتاژ شده در روسیه به سالانه 900 هزار دستگاه و سرمایه گذاری در این بخش به 2 میلیارد دلار خواهد رسید.

شرکت های خودور سازی خارجی به تولید خودروهای با قیمت متوسط در بازرا روسیه روی آورده اند. به عنوان نمونه شرکت رنوی فرانسه به تولید خودرو لوگان با قیمت 8 هزار دلار در روسیه اقدام کرده است.

طبق آمارهای منتشره از سوی وزارت تجارت و توسعه اقتصادی روسیه برای نیمه اول سال 2006 خودروهای روسی 9/42 در صد،خودروهای نو خارجی 8/33 در صد،خودروهای خارجی ساخته شده در روسیه 12 درصد و خودروهای دست دوم خارجی 3/11 درصد از بازار خودرو روسیه  را در اختیار دارند.

سهم هریک از این موارد در سال گذشته به ترتیب عبارتند از48 درصد،26 درصد،9 درصد و 17درصد بوده است.

کد خبر 6713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز