جمعه ۱۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: معاون سیاسی سابق وزیر کشور که در روز تودیع خود حاضر به سخنرانی نشد، با اشاره به مسائل مطرح شده درباره وزیر کشور تاکید کرد که نباید به این ماجرا که مضحکه خاص و عام شده بی‌توجهی کرد و باید زودتر این مسئله جمع می‌شد.

علیرضا افشار روز پنجشنبه در حاشیه همایش بنیاد غدیر در مشهد مقدس و در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته ‌می‌شود وی از دولت نهم قهر کرده و صحبت نکردن در روز تودیع از وزارت کشور دلیل و توجیهی بر این مدعاست، اظهار داشت: معنی سکوت در آن مراسم قهر نبود، حقیقت قضیه این بود که فکر کردم اگر صحبت کنم و اشاره‌ای به وضع اسفبار پیش‌آمده نداشته باشم، تایید این وضعیت تلقی می‌شود و اگر مطلبی بیان کنم موجب تضعیف دولت می‌شود، لذا بهتر دیدم سکوت کنم. 

وی با اسفبار خواندن وضعیت پیش‌آمده به‌دلیل شبهاتی که درباره وزیر کشور ایجاد شده است، افزود: چه آبروهایی که با قطره‌قطره‌خون شهدا و رنج و مرارت مردم و مسئولان و تلاش مخلصانه رئیس‌جمهوری و همکاران وی در دفاع از اصول و ارزش‌ها به‌دست آمده و متأسفانه با این مسئله از دست می‌روند.

معاون سیاسی سابق وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: آثار زیانبار خارجی این مسئله کمتر از خسارت‌های داخلی آن نیست و دشمنان حداکثر سوءاستفاده را از این وضعیت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص شکل ادامه همکاری خود با دولت نیز با بیان اینکه با تشخیص و درخواست رئیس‌جمهوری از نیروهای مسلح به دولت منتقل شده است، ابراز داشت: بنده مامور شده‌ام تا به دولت کمک کنم، جایگاه هم برای من خیلی مهم نیست و هرکاری به من واگذار شود در خدمت نظام اسلامی خواهم بود.

استیضاح رای می‌آورد

عضو جامعه روحانیت مبارز در همین‌باره ‌گفت: آن چیزی که از نمایندگان مجلس احساس می‌کنیم، مسئله را برای مجلس حیثیتی تلقی کرده‌اند و از این جهت تصور می‌کنم که استیضاح رای خواهد آورد.

غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید استیضاح و برکناری کردان برخلاف مصالح نظام باشد همانگونه که خود وی نیز گفته است، بیان داشت: این را که آقای کردان گفته است باید خودش توضیح دهد اما برای ما آمدن آقای کردان یا کسی به جای ایشان هیچ تاثیری در سرنوشت نظام ندارد البته با توجه به مسائلی که مطرح شد، بودن ایشان تاثیر منفی روی نظام دارد.

در همین حال پایگاه خبری جهان مدعی شد: یکی از وزرای دولت نهم در دیداری که اخیرا با کردان داشته به او گفته است: بهتر است هرچه زودتر از وزارت کنار بروی چون مسائل تو نظام را دچار هزینه کرده است و با استعفای خود می‌توانی هم هزینه‌های دولت را کم کنی و هم خودت حفظ شوی.

مدافع رای عدم‌اعتماد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که بهترین حالت از نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی این است که مسئله کردان به صحن علنی مجلس کشیده نشود و موضوع با استعفای وی خاتمه یابد.

اسماعیل کوثری که با مهر گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت‌: بیشتر اعضای کمیسیون امنیت ملی معتقدند موضوع کردان باید قبل از رسیدن به صحن علنی مجلس و روز استیضاح حل شود و به‌نظر ما بهتر است در این چند روز آقای کردان استعفا بدهد.

استقبال حدادعادل

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم صبح دیروز در حاشیه همایش جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در پاسخ به پرسشی در ارتباط با استیضاح وزیر کشور گفت: به هر حال بزرگ‌ترین سرمایه ما در انقلاب اسلامی‌حفظ اعتماد ملت است و هراقدامی در جهت حفظ این سرمایه بشود، لازم است.

به گزارش ایسنا غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این پرسش که آیا به‌نظر شما کردان می‌تواند نمایندگان مجلس را قانع کند با توجه به اینکه رئیس‌جمهوری نیز اعلام کرده از وی حمایت می‌کند، نیز تأکید کرد: باید صحبت‌ها را بشنویم و اگر واقعا توضیحات  قانع‌کننده باشد، ما با کسی دشمنی نداریم.

دستور ویژه رئیس جمهوری

فارس: غلامحسین الهام، سخنگوی دولت گفت: رئیس‌جمهوری بعد از مطرح شدن موضوع برخی تلاش‌های غیراصولی برای پس گرفتن امضاهای استیضاح و همه مسائل مطرح شده درباره این موضوع در حالی که در سفر استانی حضور داشتند، به آقای شیخ الاسلامی رئیس دفتر و سرپرست بازرسی دفتر رئیس‌جمهوری دستور پیگیری همه‌جانبه و دقیق آن را صادر کردند.

کد خبر 67105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز