شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه سیاسی: با ناکام ماندن رایزنی‌های جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهوری برای برکناری یا استعفای علی کردان، اسیتضاح وزیر کشور در روز سه‌شنبه قطعی شد.

محمد رضا میرتاج الدینی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با همشهری با ابراز تأسف از ناکام ماندن رایزنی‌های مجلس با دولت و شخص وزیر گفت: رئیس‌جمهوری و کردان به درخواست‌های نمایندگان پاسخ مثبت ندادند، بنابراین انجام استیضاح در مجلس قطعی است.

از سوی دیگر حمید رضا حاجی بابایی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس نیز، دستور جلسه روز سه‌شنبه مجلس را استیضاح وزیر کشور عنوان کرد و گفت: درصورتی که استیضاح‌کنندگان، وزیر کشور و رئیس‌جمهوری از همه فرصت خود استفاده کنند، مجلس علاوه بر صبح، بعدازظهر سه‌شنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت.

فشار بر استیضاح کنندگان

گذشته از اتفاقی که در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه رخ‌داد، رایزنی‌ها با نمایندگان استیضاح‌کننده برای انصراف از تصمیم خود، ادامه دارد. 

قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه امضا‌کنندگان طرح استیضاح واقعا تحت فشار هستند گفت: در این چند روز مرتب موبایل خود را خاموش می‌کنم تا از این فشار‌ها در امان باشم.

احمد رضا دستغیب نماینده مردم شیراز و از دیگر امضا‌کنندگان طرح استیضاح نیز در گفت‌وگو با هشمهری، با تایید اینکه گفت‌وگوهایی از طرف سایر نمایندگان و وزارت کشور با امضا‌کنندگان استیضاح انجام می‌شود، تاکید کرد: هیچ کدام از نمایندگان تا‌کنون امضای خود را پس نگرفته‌اند.

ستار هدایتخواه مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس هم با اعلام اینکه طی هفته گذشته در چندین مورد از سوی معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها و بخش‌هایی که مرتبط با دولت هستند، با وی تماس گرفته‌اند و خواهان انصرافش از طرح استیضاح شده‌اند گفت: علاوه بر اینکه کسی تا‌کنون امضای خود را پس نگرفته، تعداد دیگری نیز از نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند که طرح استیضاح را امضا کنند.

تحرکات مخالف

مطرح شدن طرح استیضاح وزیر کشاورزی، تعبیر به ترفندی می‌شود که برای تحت‌الشعاع قرار دادن استیضاح وزیر کشور طرح شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی جهان، خبر داد این موضوع که پس از برکناری احتمالی کردان 10 عضو کابینه تعویض شده‌اند و دولت درصورت یک تغییر دیگر با شرایط بحرانی رای اعتماد مجدد برای همه اعضای کابینه مواجه خواهد شد دستمایه جدید حامیان کردان قرار گرفته است و عده‌ای با طرح استیضاح وزیر کشاورزی، برای ماندن کردان تلاش می‌کنند. 

از سوی دیگر در حالی که اقلیت‌های مجلس در روزهای گذشته، اعلام کرده‌اند رای شان به استیضاح کردان، عدم‌اعتماد است، هفته نامه اصلاح طلب شهروند امروز، در یادداشتی به قلم محمد قوچانی، خواستار ماندن کردان شد

کد خبر 67204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز