شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه سیاسی: مراسمی بدون حضور خبرنگاران و با حضور وزیر کشور و مدیران حوزه سیاسی این وزارتخانه برگزار شد که در آن کامران دانشجو رسما فعالیت خود را در وزارت کشور البته در پست جانشین و معاون سیاسی آغاز کرد

دانشجو که از ابتدای دولت نهم به‌عنوان استاندار تهران منصوب شده بود، هفته‌های گذشته به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی علیرضا افشار معاون سیاسی پیشین وزارت کشور مطرح شده بود، هرچند که در روزهای نخست طرح این موضوع، از آن اظهار بی‌اطلاعی کرده و حتی در برخی موارد تاکید کرده بود که این پست را نخواهد پذیرفت.

دانشجو همچنین دوشنبه هفته گذشته به خبرنگاران گفت: بنا به تمایل خود هیچ سمتی را نپذیرفتم و تنها به میل خود برای تدریس به دانشگاه می‌روم.

اما پس از آن اعلام شد که دانشجو خبر انتصاب خود را تایید کرده و گفته است که از 13مهر در معاونت سیاسی وزارت کشور مشغول به کار خواهد شد.

سرانجام دیروز در خبری کوتاه که ابتدا برخی خبرگزاری‌ها و سپس پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور خبر آن را منتشر کرد، کار دانشجو در معاونت سیاسی به جای علیرضا افشار آغاز شد.

وی البته دیروز قائم مقام وزارت کشور شد تا پس از محمدباقر ذوالقدر دومین کسی باشد که در دولت نهم عهده‌دار این مسئولیت می‌شود.

استاندار جدید تهران

رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: استاندار جدید استان تهران در هفته جاری تعیین و به هیات دولت معرفی خواهد شد. محمد حسین موسی‌پور در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: گزینه پیشنهادی وزارت کشور جهت تصدی استانداری استان تهران در هفته جاری به هیات دولت معرفی می‌شود.

در همین رابطه خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که مرتضی تمدن، مشاور رئیس‌جمهوری، محمدکاظم معمارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی و مشاور وزیر کشور و رحیم قربانی استاندار فعلی آذربایجان غربی نامزدهای تصدی پست استانداری تهران هستند که به‌نظر می‌رسد در این میان، احتمال معرفی تمدن بیش از دیگران است.

شایعه سرپرستی

وزارت کشور اما این روزها همچنان خبرساز است به‌ویژه آنکه ماجرای تشکیک در مورد مدارک تحصیلی وزیر کشور و سرانجام پذیرش این موضوع از سوی کردان، موجب شده است تا برخی منابع خبری، موضوع برکناری یا استعفای وی را مطرح کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف هم دیروز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کردان خواستار کناره‌گیری وی از کابینه شد.

از سوی دیگر،  در روزهای گذشته سخن از سرپرستی وزارت کشور مطرح شد که نام کامران دانشجو و اسماعیل احمدی‌مقدم جدی‌ترین این گزینه‌ها بود.

اما فرمانده نیروی انتظامی دیروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به شایعه سرپرستی خود بر وزارت کشور گفت: این موضوع را من هم شنیده‌ام ولی کسی در این رابطه با من صحبتی نکرده است.

صحبت از ادامه تغییرات در وزارت کشور همچنان به گوش می‌رسد تا آنجا که روز گذشته یکی از روزنامه‌های صبح از کناره‌گیری موسی‌پور، معاون حقوقی و پارلمانی و رئیس‌شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور خبر داد که به‌نظر می‌رسد وقوع این خبر نیز چندان دور از واقعیت نباشد.

کد خبر 64908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز