چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: صلیب سرخ بین‌المللی می‌گوید میلیون‌ها نفر در عراق به علت مراقبت‌های بهداشتی ناکافی، آب آلوده و نامناسب فاضلاب در معرض خطر بیماری هستند.

خوآن - پدرو سچارر، رئیس هیئت نمایندگی "کمیته بین‌المللی صلیب سرخ" (ICRC) در عراق در این باره گفت: "تعداد بسیاری از عراقی‌‌ها گزینه دیگری به جز نوشیدن آب آلوده و زندگی در شرایط غیربهداشتی ندارند."

 او در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این وضعیت به بیمارشدن تعداد بیشتر افراد و مراجعه آنها به سیستم مراقبت بهداشتی این کشور می‌شود که هم اکنون هم تحت فشار زیادی قرار دارد."

کمبود آب پاک در عراق- بغداد -AFP

ICRC یاد‌آور شد که حدود 40 درصد عراقی‌ها، عمدتا مردمی که در حومه‌های شهری و مناطق روستایی زندگی می‌کننند، به شبکه آب لوله‌کشی متصل نیستند، و باید یا آب را به قیمت 50 سنت آمریکا (40 یوروسنت) برای هر 10 لیتر بخرند، یا اگر استطاعت مالی نداشته باشند، یا آن را از رودخانه‌ها و چاه‌های آلوده جمع‌آوری کنند.

این مشکلات با کمبود مزمن وسائل و تجهیزات پزشکی و این حقیقت که بسیاری از  خود تاسیسات بهداشتی فاقد نگهداری مناسب و دفع بهداشتی فاضلاب هستند، پیچیده‌تر شده است.

در اوائل این ماه بیش از 200 دکتر در شهر کربلا درمانگاه‌های‌شان را در اعتراض به تهدیدهای به مرگ پس از انجام اعمال پزشکی ناموفق تعطیل کردند.

در ماه گذشته دولت عراق اعلام کرد به دکترها اجازه حمل سلاح برای دفاع شخصی را خواهد داد و وعده داد که پزشکان را در حین عملیات امنیتی بازداشت نکند

کد خبر 67046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز