چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور چهارشنبه 19 نوامبر (29 آبان) را روز جهانی توالت نامید، اما گفت این موضوع خنده‌دار نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی توالت که در سال 2001 تاسیس شد،‌ قصد دارد که مسئله دفع بهداشتی فضولات را به موضوعی جهانی بدل کند.

 این سازمان در وب‌سایتش اعلام کرده است: "هر سال فقدان توالت باعث می‌شود که 200 میلیون تن فضولات انسانی به صورت جمع آوری‌نشده و تصفیه‌نشده به جای بماند و به بدبوشدن محیط زیست و قرار گرفتن میلیون‌ها نفر در معرض بیماری‌ها بینجامند."

" 19 نوامبر روز جهانی توالت است، روزی که در آن ما به دیگران اهمیت فراهم آوردن امکان دفع بهداشتی فضولات را برای هر کسی یادآور می‌شویم."

این گروه، که با حروف اول نامش به نام WTO  خوانده می‌‌شود، می‌گوید این سازمان شبکه‌ای جهانی متشکل از 151 سازمان توالت و دفع بهداشتی فاضلاب در 53 کشور است.

سازمان مزبور در پیامش به مناسبت روز جهانی توالت اعلام کرد که 2.5 میلیارد نفر در دنیا فاقد در جهان فاقد دسترسی به تسهیلات مناسب بهداشتی هستند.

این سازمان را سرمایه‌دار سنگاپوری جک سیم، بنیادگذاری کرده است.

این سازمان همچنین اجلاس‌های جهانی توالت را برای دانشگاهیان و سایر کارشناسان سازمان داده است تا در مورد موضوعات مربوط به توالت به بحث بپردازند. سیم همچنین رئیس کالج جهانی توالت است که در مورد نگهداری توالت و موضوعات مربوط آموزش ارائه می‌کند

کد خبر 68828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز