چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: معاون سابق عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: حتی اگر مسافرکشی هم کنم دیگر به آموزش و پرورش برنمی‌‌‌گردم، ولی تا زنده‌ام در مدرسه سازی خدمت می‌‌‏کنم

حبیب‌الله بوربور در آیین تودیع‌اش خطاب به افرادی که می‌گویند در کشور کمبود مدرسه نداریم گفت: مطمئن باشید این افراد عقل سلیم ندارند.

هر کسی این حرف را می‌زند و کمکش را به آموزش و پرورش به هر علت کم کند، اعتقاد دینی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه سازی پایه و اساس آموزش و پرورش است افزود: اینکه در ذهن بعضی از دوستان در داخل و خارج از سازمان نوسازی می‌گذرد که مدرسه سازی کافی است و باید وارد عرصه‌های دیگری شویم اشتباه محض است چرا که ما تا سالیان سال مدرسه کم داریم و این معضل در آینده حادتر می‌شود.

بوربور بدون اشاره به اختلاف سلیقه با وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: من رفاقت با علی‌احمدی را به کار با وی ترجیح می‌دهم. به همین دلیل شغلم را در وزارت کشور دنبال می‌کنم.

البته هر کاری از دست من برآید برای آموزش و پرورش  انجام می‌دهم.معاون عمرانی وزیر کشور معتقد است اکنون 9 میلیون دانش‌آموز در معرض بد‌آموزی و انحراف قرار دارند. اگر به وضعیت روستاها رسیدگی می‌شد، جمعیت روستاها کم نمی شد.

این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش معتقد است که ساخت مدرسه در روستاهای کوچک هدر دادن اعتبارات است!

وزیر آموزش و پرورش اردیبهشت امسال در گردهمایی مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان گفت: ساخت مدرسه در روستاهای کوچک و کم جمعیت هدر دادن اعتبارات است!

معاون سابق عمرانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از بهره‌وری ناچیز  آموزش و پرورش، بهره وری این وزارتخانه را کمتر از 50 درصد دانست.

وی با اشاره به ادارات نوسازی مدارس در استان‌ها اظهار کرد: این مجموعه به علت ارتباطی که با خیرین و فرهنگیان دارد صادقانه و بی هیچ مشکلی فعالیت می‌کند که البته افراد زیادی هر روز در فلسفه وجودی تشکیل این ادارات تشکیک و شبهه وارد می‌کنند و این تعارض را به وجود می آورند که آیا اصلا به چنین سازمان‌هایی نیاز هست یا نه .

بوربور خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: به این افراد تذکر دهید که دست از لجاجت بردارند و اجازه دهند که سازمان نوسازی به تلاش‌های سازنده خود ادامه دهد.

بوربور دلیل این امر را محدودیت فضا بیان کرد و یادآور شد: وقتی معلم، فضا برای تدریس ندارد، آیا آموزش می‌‏تواند به اهداف والای خود دست پیدا کند.

به گفته وی،‏ هم اکنون تعداد زیادی از دانش‌آموزان کشور در طویله درس می‌‏خوانند. با این وضع چگونه انتظار پیشرفت آموزش و پرورش را داریم.

دل من پر ‌درد است، ولی گریه نمی‌‏کنم. من برای مقاوم سازی مدارس بسیار فشار آوردم. این آخرین جمله رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس کشور در این آیین بود.

بوربور؛ صادق اما جوان کُش

وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین با اذعان به اختلاف خود با معاون سابق عمرانی آموزش و پرورش گفت: در صداقت، پیگیری و جدیت آقای بوربور شکی نیست، ولی وی روحیه جوان‌کُشی دارد‌ و معتقد است که جوانان را باید به جاهای دیگری فرستاد.

علیرضا علی احمدی در ادامه با ابراز بی اطلاعی از برخی مسائلی که در حوزه این وزارتخانه می‌گذرد تصریح کرد: در گوشه و کنار کشور مسائلی است که به ما نمی‌گویند! 

وی با عقب‌نشینی از اظهارات قبلی خود در باره وجود مدارس کپری افزود: اینکه می‌گوییم مدارس کپری نداریم به این دلیل است که پیگیر باشیم.

علی احمدی معتقد است برای آگاهی کامل از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش باید از اطلاعات مردمی کمک بگیریم و اگر مشکلی وجود دارد حل و فصل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اخیرا در واکنش به اعتراضات نسبت به تشکیل کلاس‌های متراکم بیش از 40 نفر گفت: اگر کلاس بیش از 40 نفر وجود دارد خانواده‌ها راسا این موضوع را اطلاع دهند تا ...!

علی احمدی در ادامه با تشکیک در مقاوم‌سازی 3 هزار مدرسه در کشور توضیح داد: به نظرم شیوه‌ای که برای مقاوم‌سازی در پیش گرفته شده است، جای تأمل دارد. از سویی در مقاوم‌سازی نسبت به‌تعهدات عقب هستیم و باید به روش‌های دیگری عمل کرد.

وی در باره وضعیت سامانه گرمایشی مدارس معتقد است که بخاری‌های سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، پاسخگوی نیازها نیست.

این بخاری‌ها هر چند شکیل هستند؛ اما حرارت ایجاد نمی‌کنند، پس از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند.

وی به با بیان اینکه باید خودمان بحث حل مشکل سامانه گرمایشی مدارس را مدیریت کنیم، اضافه کرد: باید خودمان وارد عمل شویم و در هر جایی که نیاز است، اقدام کنیم حتی می‌توانیم در جایی تکرار خرید داشته باشیم.

کد خبر 67026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز