مجموع نظرات: ۵
یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

ما در رژیم فستینگ مردم را با گرسنگی رنج نمی دهیم. ما تنها از آنها می خواهیم که روزه بگیرند. روزه از نظر رکن کنترل با گرسنگی متفاوت است.

رژیم فستینگ چیست؟

رژیم فستینگ به عنوان یک درمان برای چاقی و دیابت نوع ۲ همیشه با واکنش های رایجی روبرو می شود. واکنش هایی شبیه به اینکه : گرسنگی؟ واقعا این راه حل شماست؟ یا اینکه آیا به مردم توصیه می کنید گرسنگی بکشند؟ جواب ما این است که خیر اصلا اینگونه که شما می گویید نیست.

ما در رژیم فستینگ مردم را با گرسنگی رنج نمی دهیم. ما تنها از آنها می خواهیم که روزه بگیرند. روزه از یک جهت بسیار مهم با گرسنگی کاملا متفاوت است و آن هم از جهت کنترل است.

گرسنگی پیامی غیر ارادای و غیر کنترلی از مغز می باشد و مردم نمی دانند کی و چه زمانی نوبت به وعده غذایی بعدی آن ها می رسد(یعنی مشخص نیست چه زمانی گرسنه می شوند). واژه گرسنگی بیشتر در جنگ و قحطی معنا پیدا می کند زیرا در غیر اینصورت هر گاه گرسنه شوید غذا می خورید.

از سوی دیگر، رژیم فستینگ، پرهیز ارادی از غذا خوردن به دلایل معنوی، سلامتی و کاهش درصد چربی و یا سایر دلایل است. در واقع غذا به راحتی در دسترس است ولی شما انتخاب می کنید که نخورید.

صرف نظر از دلیل شما برای پرهیز، این واقعیت که روزه یک امر اختیاری است یک تمایز مهم به حساب می آید. هرگز نباید گرسنگی و روزه را با یکدیگر اشتباه گرفت و این اصطلاحات را هرگز نباید به جای یکدیگر به کار برد.

گرسنگی از شرایط خاصی مانند جنگ یا قحطی و نبود مواد غذایی به شما تحمیل می شود و شما مجبورید چیزی نخورید اما شما روزه را به اختیار و بر اساس استراتژی های زمانی کنترل شده می گیرید. مثلا بازه های زمانی گرسنگی را شما انتخاب می کنید و شما انتخاب می کنید که برای چند ماه رژیم فستینگ بگیرید.

واژه رژیم روزه داری حتی ساده تر از این حرف ها نیز می باشد. روزه به لحاظ فنی به معنای غذا نخوردن است و شما حتی تایمی را که بین شام و صبحانه هم غذا نمی خورید در نظر بگیرید. در واقع در طی خواب تقریبا به مدت ۱۲ ساعت روزه بوده اید. و اگر به واژه انگلیسی breakfast هم که نگاه کنید به معنای شکستن روزه می باشد. این موضوع برای شما زیاد هم عجیب نیست زیرا بخشی از زندگی روزمره شماست.

در حال حاضر رسانه ها جوری جلوه داده اند که روزه به یک ابزار شکنجه در دید عوام تبدیل شده است. اما ما در این مقاله می خواهیم رژیم فستینگ را به عنوان یک عصای جادویی در اختیار شما قرار دهیم.

فواید رژیم فستینگ بر سلامت شما

۱- این نوع رژیم با کاهش مقاومت به انسولین، کنترل قند خون را بهبود می بخشد. 

چندین مطالعه نشان داده اند که روزه گرفتن ممکن است کنترل قند خون را بهبود ببخشد، که این امر می تواند به ویژه برای کسانی که در معرض خطر دیابت نوع ۲ هستند مفید باشد.

در واقع یک مطالعه بر روی ۱۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داده است که روزه داری متناوب در کوتاه مدت به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش می دهد.

کاهش مقاومت به انسولین می‌تواند حساسیت بدن شما به انسولین را افزایش دهد و در ادامه این امر منجر می شود که گلوکوز بیشتری از خون به سلول های بدن انسان وارد شود.

علاوه بر اثرات کاهش قند خون در رژیم فستینگ، این امر(افزایش حساسیت به انسولین) می تواند به تثبیت سطح قند خون شما کمک کند و از نوسانات قند خون شما جلوگیری کند.

البته به خاطر داشته باشید که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که رژیم روزه‌داری ممکن است بر میزان قند خون مردان و زنان تأثیر متفاوتی بگذارد. 

ما در وبسایت اندیشه عضلانی چندین مقاله درباره این موضوع منتشر کرده ایم که شما می توانید این مقالات را به صورت رایگان دریافت و مطالعه کنید.

رژیم فستینگ چیست؟ + دانلود رژیم فستینگ رایگان

۲-رژیم فستینگ با محدود کردن کالری دریافتی و افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر افرادی که روزه می گیرند به دنبال راهی سریع برای کاهش وزن هستند. از نظر تئوری، پرهیز یا نخوردن بعضی از غذا ها یا نوشیدنی ها کالری دریافتی شما را کاهش می دهند که این امر به مرور زمان منجر به کاهش وزن می شود.

همچنین برخی از تحقیقات نشان داده اند که روزه داری در کوتاه مدت ممکن است متابولیسم را با افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی نور اپی نفرین افزایش دهد که این امر خود می تواند به کاهش وزن منجر شود.

در واقع، یک تحقیق نشان داده است که رژیم فستینگ می تواند وزن بدن را تا ۹ درصد کاهش دهد و به طور قابل توجهی درصد چربی بدن را طی ۱۲ تا ۲۴ هفته کاهش دهد.

در تحقیقی دیگر نشان داده شده است که رژیم فستینگ بر خلاف باور عموم منجر به ریزش عضله نمی شود.

۳- رژیم فستینگ ترشح هورمون رشد را افزایش می دهد که برای رشد، متابولیسم، کاهش وزن و قدرت عضلانی حیاتی است.

HGH یک هورمون پروتئینی می باشد که از جهات مختلف در سلامت شما نقش دارد.

تحقیقات نشان می دهد که این هورمون کلیدی در رشد، متابولیسم، کاهش وزن و قدرت عضلانی نقش دارد.

تحقیقات متعددی نشان داده اند که رژیم فستینگ می تواند به طور طبیعی سطح HGH را افزایش دهد.

تحقیقی روی ۹ مرد نشان داد که روزه گرفتن تنها به مدت دو روز منجر به افزایش ۵ برابری در میزان تولید HGH می شود.

 

۴- رژیم روزه داری ممکن است عملکرد مغز را تقویت کرده و از اختلالات عصبی جلوگیری کند

اگر چه تحقیقات در این زمینه بیشتر روی حیوانات انجام شده است اما چندین مطالعه نشان داده است که این نوع رژیم می تواند بهبود چشم گیری در سلامت مغز ایجاد کند. یک مطالعه روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که رژیم روزه داری متناوب به مدت ۱۱ ماه توانسته هم عملکرد مغز و هم ساختار مغز آن ها را بهبود ببخشد.

سایر مطالعات بر روی حیوانات گزارش داده اند که روزه می تواند از سلامت مغز محافظت کند و تولید سلول های عصبی را برای کمک به تقویت عملکرد های شناختی افزایش دهد که این امر منجر به جلوگیری از آلزایمر می شود.

۵- رژیم روزه داری می تواند به پیشگیری از سرطان و افزایش اثربخشی شیمی درمانی کمک کند.

این نوع رژیم می تواند با تقویت فرآیندی در بدن به نام اتوفاژی منجر به افزایش سلول های سالم بدن و از بین رفتن سلول های آسیب دیده شود. اتوفاژی فرآیندی است که در آن سلول های سالم از سلول های آسیب دیده تغذیه می کنند.

یک تحقیق روی موش ها نشان داده که رژیم روزه داری متناوب به جلوگیری از تشکیل تومور سرطانی کمک می کند.

رژیم فستینگ و جلوگیری از سرطان

دانلود رژیم فستینگ رایگان

تیم ما تا کنون شاگردان زیادی را داشته که رژیم روزه داری برای آنها نوشته شده و گزارش های بسیاری از نتایج اعجاب انگیز آنها در دست می باشد.

شما می توانید یک رژیم فستینگ رایگان تنظیم شده را در انتهای مقاله در لینک زیر دریافت کنید:

رژیم فستینگ رایگان

کد خبر 668794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فرشته اکبری IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    11 1
    رژیم فستینگ رو دوست دارم