شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قاضی شیلیایی حکم بازداشت آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی را صادر کرد. او به ارتکاب قتل، آدم ربایی و 23 مورد شکنجه در زندان "ویلا گریمالدی" متهم است.

روزنامه دی ولت از سانتیاگو گزارش کرد، قاضی آلخاندور سولیس اعلام کرد، پینوشه باید به اتهاماتش درباره ربودن 36 انسان، قتل یک نفر و 23 مورد شکنجه در زندان بدنام "ویلا گریمالدی" پاسخ دهد.

پس از کودتای پینوشه در میان سال‌های 1974 و 1977 هزاران تن در زندان‌های شیلی توسط پلیس مخفی شکنجه شدند. پینوشه از پذیرش هرگونه مسوولیتی درباره آنچه اتفاق افتاده، خودداری کرده است.

قاضی پرونده اعلام کرد که پینوشه روز دوشنبه به صورت رسمی در برابر دادگاه قرار می‌گیرد. وی گفت که فکر نمی‌کند پینوشه از نظر روانی سلامت نباشد.

دیکتاتور سابق شیلی در گذشته بارها با بهانه کردن وضع بد سلامتش و تمسک به بهانه نقض حقوق بشر از حضور در دادگاه خودداری کرده است. پزشکان شکل ملایمی را از جنون در پینوشه تشخیص داده‌اند.

در جریان بازجویی که قاضی از پینوشه داشته است، وی همه اتهامات وارده به خود را رد کرد. در پایان سال گذشته میلادی، این ژنرال سابق 90 ساله هفت هفته را در حصر خانگی به سر برد. پینوشه از سال 1973 تا 1990 بر شیلی حکومت می‌کرد.

کد خبر 6683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز