دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم شیلی دوشنبه به خیابان‌های این کشور ریختند و در قبال مرگ دیکتاتور این کشور از خود واکنش دادند.

به گزارش بی بی سی، تعداد زیادی از مخالفان اوگوستو پینوشه دیکتاتور پیشین شیلی با شنیدن خبر مرگ دیکتاتور در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

اما در برابر بیمارستان نظامی سانتیاگو طرفداران پینوشه برای دیکتاتور سابق عزاداری کردند. حضور این دو گروه مخالف وموافق پینوشه در خیابان‌های پایتخت در اندک مدت درگیری‌های گسترده میان دو گروه یاد شده را در پی آورد.

درگیری‌ها زمانی به اوج خود رسید که گروهی هزار نفره به سمت کاخ ریاست جمهوری به حرکت درآمدند.
وقوع این حوادث سبب مداخله نیرو‌های پلیس با گاز اشک آور و تانکر‌های آب فشار قوی شد.

سوزاندن و خاکسپاری پینوشه

روزنامه ال موندو نیز به نقل سخنگوی دولت شیلی گزارش داده است که بنا بر تصمیم میچله باچلت رییس جمهوری شیلی برای پینوشه مراسم تدفین در حد یک رییس دولت سابق برگزار نمی‌شود و تنها وی را به عنوان فرمانده سابق ارتش شیلی به خاک خواهند سپرد.

دولت شیلی همچنین از عدم حضور رییس جمهوری این کشور در مراسم تدفین اوگوستو پینوشه که فردا (سه شنبه 12 دسامبر) برگزار می‌شود، خبر داده است. به جای رییس جمهوری، ویویان بلانلوت وزیر دفاع شیلی به مراسم تدفین پینوشه خواهد رفت.

البته دولت شیلی به ارتش این کشور اجازه داده است در مراکز نظامی پرچم این کشور را به حالت نیمه افراشته بالا ببرند و پارچه‌ای سیاه به نشانه عزاداری بر آن نصب کنند.اما ادارات دولتی از این قاعده مستثنی هستند زیرا دولت شیلی اعلام کرده است برای مرگ پینوشه عزای رسمی اعلام نخواهد کرد. طبق آخرین اخبار جنازه پینوشه پس از سوزانده شدن دفن می‌شود.

کد خبر 10685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز