شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه تجدید نظر شیلی رسیدگی به اتهامات مربوط به فساد مالی خانواده آگوستو پینوشه دیکتاتور سابق شیلی را لغو کرد.

به گزارش بی بی سی، حکم دادگاه تجدید نظر شیلی مبنی لغو اتهامات و لغو  ادامه دادرسی پرونده فساد مالی خانواده پینوشه پس از آن صادر شد که  تیم دفاعی خانواده پینوشه اعلام کرد: نمی‌توان خاندان پینوشه را به سواستفاده از اموال دولتی متهم کرد زیرا اعضای این خاندان در زمان زمامداری پینوشه مقام دولتی نداشته‌اند.

خوان ادواردو فوئنتس قاضی دادگاه تجدید نظر شیلی همچنین اعلام کرد: این دادگاه اتهامات 10 نفر از مشاوران سابق پینوشه را لغو کرده است.
 
خاندان ژنرال پینوشه متهم به انتقال غیر قانونی27 میلیون دلار به بانک‌های خارجی در زمان زمامداری پینوشه از سال 1973 تا 1999 بود. همسر و فرزندان پینوشه در روز 4 اکتبر به اتهام نقل و انتقال غیر قانونی وجوه مالی مدت کوتاهی تحت بازداشت درآمده بودند.

پرونده مالی خانواده پینوشه زمانی مفتوح شد که که یک تیم تحقیق سنای آمریکا در سال 2004 فاش کرد که صدها حساب بانکی به نام پینوشه و اعضای خانواده‌اش در بانک ریگز آمریکا افتتاح  شده‌اند.در آن زمان، پینوشه به دلیل فرار از پرداخت مالیات، جعل اسناد و فریب عمومی به دلیل نقل و انتقال وجوه مالی به خارج از شیلی مورد بازجویی قرار گرفت.

پیشتر و به منظور محاکمه پینوشه به اتهام نقض موارد حقوق بشر و فرار مالیاتی ، مصونیت قضایی وی  لغو شده بود.[مصونیت قضایی پینوشه لغو شد]

 اما اقدام به محاکمه ژنرال پینوشه که در سال 1973 با کودتایی دولت منتخب سالوادور آلنده را سرنگون کرده بود، با سکته وی در دسامبر سال 2006 نیمه تمام ماند.[دفاع پینوشه از کودتا در آخرین نامه]

پینوشه در همین ماه پیش از آنکه در دادگاه به دلیلی جنایاتی در دوران زمامداری‌اش انجام داده بود، محاکمه شود، در سن 91 سالگی درگذشت.[سابقه خبر]

کد خبر 35028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز