معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره اقدامات لازم ترافیکی و افزایش سرویس‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همزمان با بازگشایی حضوری مراکز آموزشی و جزئیات نحوه تغییر ساعت طرح ترافیک و همچنین تشکیل کمیته پایش و عملیات ترافیک توضیحاتی ارائه کرد.

شفیعی

همشهری آنلاین _ رضانیکنام :  سید مجتبی شفیعی درباره تمهیدات ترافیکی شهرداری تهران پس از تعطیلات نوروزی و بازگشایی مراکز آموزشی گفت:«بنابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، تغییراتی در حجم تقاضای سفر در مدهای مختلف حمل‌ونقل شهری تهران ایجاد شد. بنابراین شهرداری تهران تلاش کرد تا با تزریق منابع مالی و همچنین اقداماتی که ظرفیت‌سازی لازم در مدهای تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو را به حداکثر برساند، بنابراین تمهیداتی در راستای مدیریت ترافیک و تسهیل در جابه‌جایی شهروندان پیش‌بینی شده است.»

شفیعی ادامه داد:«تلاش شده تا تعداد ناوگان مدهای مختلف از طریق تعمیرات افزایش یابد و همچنین شیفت‌های‌کاری رانندگان بیشتر شود. همچنین  سرفاصله زمانی اعزام ناوگان به حداقل زمان ممکن برسد تا ظرفیت سیستم در روزهای ابتدایی بازگشایی حضوری مراکز آموزشی به حداکثر توان ارائه سرویس برسد. در حال حاضر ظرفیت سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی متناسب با تقاضای فعلی نیست و تقویت ناوگان نیاز به توجه بیشتر تمامی مسئولان دولتی و مدیریت شهری دارد.»

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از دولت و مجلس درخواست کرد که ضمن توجه به تزریق منابع مالی لازم متناسب با نیازهای شهر تهران، ‌ساز وکارهای قانونی برای تسهیل در توسعه حمل‌ونقل عمومی برای شهرداری تهرانی را فراهم کنند. در واقع شهرداری تهران به تنهایی منابع کافی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت را در اختیار ندارد.»

درخواست فوری از دولت و مجلس | ۵۰ هزار تاکسی، ۵ هزار اتوبوس و هزار دستگاه واگن مترو کم داریم!

وی با بیان اینکه درحال حاضر شهر تهران نیازمند فوری حداقل نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی، خرید ۵ هزار دستگاه اتوبوس و حدود هزار دستگاه واگن مترو است، عنوان کرد: «البته این آمار در طولانی مدت افزایش پیدا خواهد کرد. منابع موجود مدیریت شهری هیچ تناسبی با آمار ذکر شده ندارد و لازمه رسیدن به آن، توجه همه جانبه مسئولان اجرایی کشور است.»

کد خبر 667525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha