همشهری آنلاین: پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی کشور انتخاب شد

به گزارش شبکه خبر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در اولین جلسه شورای دستگاه‌های نظارتی کشور، دوم آبان با حضور پنج مسئول عالی دستگاه‌های نظارتی در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شد.

در این جلسه مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات، رازینی رئیس دیوان عدالت اداری، رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات و نجفی علمی رئیس سازمان حسابرسی حضور داشتند.

انتخاب رئیس شورای دبیرخانه و تشکیل کارگروه های لازم در دستور کار این جلسه بود. در این جلسه پورمحمدی به عنوان رئیس شورای دستگاه های نظارتی کشور انتخاب شد و همچنین اعضای شورا با تشکیل کارگروه های پنجگانه "کارگروه حقوقی و تطبیق مصوبات دستگاه های اداری کشور با قوانین" به ریاست دیوان عدالت اداری، "کارگروه فناوری نوین نظارت" به ریاست وزارت اطلاعات، "کارگروه پیشگیری و مبارزه با فساد" به ریاست سازمان بازرسی کل کشور، "کارگروه حسابرسی و استانداردسازی" به ریاست سازمان حسابرسی و "کار گروه تدوین برنامه ها آموزش وتحقیقات "به ریاست دیوان محاسبات کشور موافقت کردند.

دبیرخانه شورای دستگاه های نظارتی کشور نیز براساس نظر اعضا در سازمان بازرسی کل کشور مستقر و شورای دستگاه های نظارتی کشور با هدف کمک به مدیریت کشور برای اصلاح و ارتقای نظام اداری اعمال نظارت فراگیر و تاثیرگذار بر فعالیت های اداری کشور، سالم سازی ساختاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و پیشگیری و مبارزه با فساد تشکیل شد.

براساس این گزارش شورای دستگاه های نظارتی کشور پس از تصویب و تایید سران قوا و برگزاری چندین جلسه کارشناسی مقدماتی فعالیت خود را از ابتدای آبان ماه سالجاری آغاز کرد.

کد خبر 66607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز