شنبه ۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

با فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه در بین مردم، بسیاری از بخش‌های خدماتی از این وسیله برای سرویس‌رسانی هرچه بهتر به مشتریان استفاده می‌کنند

برای مثال، برخی از رستوران‌های معروف و شلوغ که مشتریان زیادی دارند از مشتریان خود شماره تلفن همراهشان را می‌گیرند تا هنگامی که میز خالی شد و نوبتشان فرا رسید به آنها اطلاع دهند.

اما با وجود اینکه این روش مزیت‌هایی دارد، مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند. در واقع اطلاع‌رسانی به مشتریان از طریق تلفن همراه موجب می‌شود که آنها مجبور نباشند جلوی در رستوران سر پا بایستند و دست کم در خودروی خود نشسته یا دنبال کارشان بروند تا با آنها تماس گرفته شود.

اما در مقابل یک مشکل هم وجود دارد و آن این است که در دسترس نبودن مشترک مورد نظر که هر ازگاهی دامن‌گیر مشترکان تلفن همراه می‌شود، در مورد مشتریان این رستوران‌ها هم مصداق عینی دارد.

در واقع بسیار پیش می‌آید که هنگام تماس گرفتن رستوران با مشتری پیغام« مشترک مورد نظر در دسترس نیست» شنیده می‌شود و با توجه به ترافیک کاری رستوران، کارمندان آن نمی‌توانند چندین‌بار شماره تلفن را بگیرند تا بالاخره مشتری در دسترس باشد و به این ترتیب، نوبت برخی مشتریان از دست می‌رود.

پله‌ برقی در مترو

راه‌اندازی مترو از جمله اقداماتی است که به حمل و نقل شهری شهروندان کمک بزرگی کرده است اما امکانات موجود در ایستگاه‌های مترو نیز از دیگر مواردی است که زمینه رفاه حال شهروندان را فراهم می‌کند.

در اغلب ایستگا‌ه‌های مترو مسافران پس از عبور از پله‌های معمولی که از سطح خیابان به چند متر زیر زمین می‌رسند، می‌توانند از پله‌برقی برای طی کردن بقیه راه  استفاده کنند.

این در حالی است که برخی از ایستگاه‌های مترو از همان سطح خیابان به پله‌برقی مجهز هستند و دیگر نیازی نیست مسافران از شمار زیادی پله بالا و پایین بروند.

از آنجایی که در بین مسافران مترو از همه اقشار مردم از پیر و جوان گرفته تا بیمار و سالم وجود دارد، در نظر گرفتن چنین امکاناتی برای همه ایستگاه های مترو، گامی مثبت در جهت خدمات‌رسانی به شهروندان به شمار می‌آید.

خودرو‌های پشت و رو

اگر پشت چهار‌راه، خودروی پشت و رو شده‌ای  را در مسیر مقابل خیابان مشاهده کردید به هیچ‌وجه تعجب نکنید. این خودرو‌ها کاملا معمولی هستند با این تفاوت که راننده‌ آن برای میانبر زدن از مسیر مقابل استفاده کرده است.

برای نمونه همانطور که در عکس بالا  مشاهده می‌کنید راننده خودرو پی‌کی از بیمارستانی در حوالی پارک ملت خارج شده   و برای اینکه زحمت طی مسیر  و رسیدن به دوربرگردان را متحمل نشود از همانجا به چپ منحرف شده است.

چنین راننده‌‌هایی با اعتماد به نفسی (بی‌توجهی) مثال‌زدنی در مسیری خلاف جهت حرکت خودرو‌های دیگر وارد خیابان می‌شوند و به شکلی خطرناک مسیر را دور می‌زنند.

شهروندان دیگری که از مقابل و با آرامش رانندگی می‌کنند، به محض مشاهده این خودرو‌ها غافلگیر می‌شوند وگاهی اوقات کنترل خودرو را از دست می‌دهند.

جالب اینجاست که در مسیری که در این عکس مشاهده می‌کنیم، هر روز دست‌کم 2 مامور راهنمایی و رانندگی حاضرند و به محض بروز چنین تخلف‌هایی راننده‌ را جریمه می‌کنند. با وجود این، تکرار چنین حرکاتی نشان می‌دهد جریمه نقدی راهکار مناسب و بازدارنده‌ای برای  این دسته از راننده‌ها نیست.  

حریق‌های پاییزی 

فصل برگریزان آغاز شده و بوستان‌های کوچک و بزرگ مملو از برگ‌های خشکی شده‌اند که در کنار رفتگران زحمتکش، گاهی اوقات نیز نصیب آتش و آتش‌سوزی می‌شوند.

این تلقی اشتباه که فقط در فصل تابستان احتمال آتش‌سوزی در بوستان‌ها وجود دارد، باعث می‌شود بی‌احتیاطی‌هایی در  این بخش از شهر اتفاق افتد.

این در حالی است که انداختن یک ته سیگار نیمه‌روشن یا شیطنت چند کودک بازیگوش می‌تواند  درکنار برگ‌های خشک روز‌های اخیر یک حریق واقعی را رقم زند.

کد خبر 66599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز