یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

عابر‌بانک‌ها از جمله خدمات بانکی هستند که در چند سال اخیر با وجود اینکه با مشکلات فراوانی دست به گریبانند، انجام عملیات بانکی را برای مردم ساده‌تر کرده‌اند.

از بین رفتن لزوم مراجعه به شعبه‌های شلوغ و تسریع در انجام امور بانکی یکی از ویژگی‌های عابر‌بانک‌هاست که موجب می‌شود با وجود مشکلاتی نظیر فقدان اسکناس یا نقص فنی دستگاه، همچنان مشتریان آنها زیاد باشند. معمولا سقف برداشت روزانه از این دستگاه‌ها، 200 هزار تومان است و اغلب مشتریان با توجه به ضرورت به طور جزئی از این دستگاه‌ها برداشت می‌کنند تا پرداخت‌های روزمره خود را انجام بدهند. این درحالی است که اخیرا چک‌های مسافرتی هم میهمان این دستگاه‌ها شده‌اند و مشکلاتی را برای مشتریان ایجاد کرده‌اند. برای مثال فردی برای خرید میوه یا مواد غذایی یا حتی پرداخت پول بنزین به سراغ دستگاه عابربانک می‌رود و رقم 500هزارریال را وارد می‌کند. اما در کمال تعجب تنها یک برگ چک مسافرتی 500 هزار ریالی دریافت می‌کند که مشخص نیست در صورت نبود پول خرد چگونه می‌تواند با آن بنزین بزند یا یک کیلو میوه خریداری کند. با توجه به اینکه اغلب برداشت‌ها از عابر‌بانک جزئی است، بهتر است که گزینه دریافت اسکناس هم به جای ایران چک برای مشتریان وجود داشته باشد.

قفل نمایشگاه

اگر در چند روز اخیر گذر شما به خیابان‌ها و بزرگراه‌های اطراف محل دائمی نمایشگاه‌ها در پایتخت افتاده باشد، دست‌کم نیم ساعتی  ترافیک را تجربه کرده‌اید. حتی در برخی مقاطع زمانی ترافیک خودروها به حدی متراکم می‌شود که بزرگراه‌ها و خیابان‌های اطراف نمایشگاه به یک پارکینگ سیار تبدیل می‌شوند و حتی برخی از رانندگان ترجیح می‌دهند که موتور خودرو را خاموش کنند. به هر حال قفل ترافیکی بار دیگر لزوم انتقال نمایشگاه به مکانی دیگر را در اذهان زنده کرده‌است. البته نباید از این موضوع غافل شد که برگزاری همزمان چند نمایشگاه در افزایش ترافیک موثر بوده است.

سر در شیشه

این روزها کمتر خودرویی را می‌توان در شهر مشاهده کرد که راننده آن از کمربند ایمنی استفاده نکرده باشد. در واقع فرهنگ سازی مداوم و همچنین اعمال کنترل‌های مستمر باعث شد تا فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی در جامعه نهادینه شود. البته ظاهرا برخی از افراد معتقدند که استفاده از کمربند ایمنی تنها مختص  راننده است و سایر سرنشینان خودرو الزامی به بستن کمربند ایمنی ندارند. این در حالی است که در بیشتر کشورهای جهان حتی استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینانی که روی صندلی عقب خودرو هم می‌نشینند، الزامی است. شاید برای خوانندگان محترم جالب باشد که بدانند در صورت ترمز ناگهانی خودرویی که سرعت آن تنها 20کیلومتر در ساعت است، احتمال برخورد شدید سر سرنشین صندلی جلو با شیشه و حتی آسیب‌های شدید وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتی برای مسافت‌های کوتاه هم کمربند ایمنی را ببندید.

تاخیر  در  آماده شدن غذا

در روز‌های پایانی هفته بسیاری از شهروندان راهی رستوران‌های خارج از شهر می‌شوند تا علاوه بر آب و هوا عوض کردن و لذت بردن از مناظر طبیعی، ناهار یا شام را در این رستوران‌ها صرف کنند. این در حالی است که معمولا غذای رستوران های معروف‌تر تا ساعت مشخصی تمام می‌شود و خیلی از رستوران‌ها هم صفی طویل برای سفارش غذا دارند. اما اگر در این میان یک رستوران خلوت هم پیدا شود، گاهی مدت آماده شدن غذا تا یک ساعت و نیم هم طول می‌کشد. از سویی دیگر افرادی که به رستوران مراجعه می‌کنند، انتظار دارند هرچه زودتر غذای خود را تحویل بگیرند و در غیر این صورت، آنقدر پیش‌غذا می‌خورند که دیگر سیر شده و وقتی غذا از راه می‌رسد، اشتهایی به آن ندارند. به هر حال عرضه غذا با کمترین معطلی یکی از حقوق مشتریان رستوران‌هاست.

کد خبر 66195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز