سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

در حالی که رفته رفته هوا سرد‌تر می شود، شیوع سرماخوردگی هم در بین مردم بیشتر شده و مشتریان شلغم در میوه‌فروشی‌ها زیاد می‌شوند.

از قدیم‌الایام خاصیت شلغم در درمان سرماخوردگی به اثبات رسیده است و به همین دلیل شلغم پخته یا خام، پای ثابت  سفره روز‌های پاییزی و زمستانی بسیاری از خانواده‌هاست. اما یک نکته در مورد شلغم وجود دارد و آن طعم شلغم است که برای ذائقه بسیاری از افراد خوشایند نیست. از سویی دیگر برخی از انواع شلغم به طور طبیعی مزه تلخی دارند و متاسفانه برخی از فروشندگان با وجود آگاهی از این موضوع، باز هم این شلغم‌ها را به مشتری می‌فروشند. این درحالی است که اضافه شدن تلخی به طعم شلغم، خوردن آن را تقریبا غیرممکن می‌کند. به هر حال خوانندگان در تماس با ستون در شهر چه خبر از توزیع‌گسترده شلغم‌های تلخ در میوه‌فروشی‌های سطح شهر در چند روز اخیر گله‌مند هستند.

کرایه فراموش شدنی

کرایه خودرو از آن دسته موضوعاتی است که از هر زاویه‌ای قابل بررسی است زیرا به طور معمول مسافران با نوع پرداخت، میزان و بالاخره تهیه پول خرد مشکل دارند. اما به نظر می‌رسد این اواخر مسافران با شیوه جدیدی از افزایش کرایه روبرو شده‌اند که موجب متضرر شدن آنها می‌شود. طی تماس‌های تلفنی که شهروندان با ستون در شهر چه خبر داشتند،‌ مشخص شد برخی مسافربر نماها هنگامی که پول درشت از مسافر دریافت می‌کنند پس دادن باقیمانده پول را به رسیدن به انتهای مسیر موکول می‌کنند. مطابق این ترفند جدید، مسافرانی که تا انتهای مسیر فراموش  کرده‌اند باقی پول خود را پس بگیرند قربانی یک ترفند سودجویانه می‌شوند. بنابراین بهتر است تمام مسافران پرداخت کرایه را به  پایان مسیر  موکول کنند تا چنانچه به تور معدود مسافربر‌نماهای طماع افتادند مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

بیدار باش ناظم مدرسه

همزمان با آغاز سال تحصیلی اتفاق‌های بسیاری می‌افتد که تمامی رسانه‌های جمعی شامل روزنامه‌ها،‌ رادیو و تلویزیون به آن می‌پردازند. با وجود این آغاز بیدار‌باش‌های صبحگاهی ناظمان مدارس از آن دسته موضوعاتی است که تا به حال یا اصلا به آن پرداخته نشده یا بسیار کم، بحثی از آن به میان آمده است. شهروندانی که در همسایگی مدارس شهر هستند هر روز صبح با صدای ناظم یا مدیر مدرسه از خواب برخاسته و برای لحظاتی به این می‌اندیشند که صحبت کردن با صدایی آرام‌تر  چه اشکالی دارد. البته در برخی مدارس نیز ناظم‌ها و مدیرانی وجود دارند که برای حفظ آرامش همسایه‌ها صدای بلندگو را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند. البته  در بیشتر موارد حق با کارکنان مدارس است چون با توجه به جنب و جوش و پر سر و صدا بودن دانش آموزان آنها چاره‌ای جز فریاد زدن پشت بلندگو ندارند. به عبارتی دیگر این مشکل را باید ریشه‌ای حل کرد. در کشورهای توسعه یافته، مدارس در محیط‌های باز و دور از مجتمع‌های مسکونی طراحی و ساخته می‌شوند تا اینکه سر و صدای این مراکز آموزشی برای همسایگان مزاحمت ایجاد نکند.

انکار شماره تلفن

تماس‌های تلفنی مکرر شهروندان با ستون در شهر چه خبر از اختلال در شبکه تلفن همراه خبر می دهد. تعداد زیادی از شهروندان می‌گویند که در روز های اخیر برای برقراری تماس با تلفن‌ همراه دچار مشکل شده‌اند. به گفته آنها  از مشکل در دسترس نبودن مشترک مورد نظر یا امکان‌پذیر نبودن برقراری تماس هم فراتر رفته و در حالی که گوشی تلفن همراه روشن است، صدایی شنیده می‌شود که از خاموش بودن آن خبر می‌دهد. از سویی دیگر گاهی اوقات هم همین صدای آشنا به کلی منکر وجود شماره تلفن در شبکه تلفن همراه می‌شود و این در حالی است که مشترک چندین سال است از همین شماره تلفن استفاده می‌کند. با توجه به کثرت انتقاد‌های مردمی انتظار می‌رود مسئولان هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و مشکلات شبکه را بر طرف کنند.

کد خبر 66391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز