دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

اینکه برخی رانندگان اتوبوس به جای توقف در ایستگاه، وسط خیابان توقف کرده و مسافر سوار و پیاده می‌کنند، صحنه‌ای است که به وفور شاهد آن هستیم.

این در حالی است که همین بی‌توجهی به قانون، ترافیک سنگینی به وجود می‌آورد. البته دفاعیه رانندگان اتوبوس هم خواندنی است. آنها می‌گویند با توجه به کمبود پارکینگ در شهر، خودروهای شخصی حتی به حریم ایستگاه‌های اتوبوس هم رحم نمی‌کنند و
به همین دلیل آنها مجبورند برای جلوگیری از برخورد با آینه‌های بغل خودروها، توقف دوبل انجام بدهند.

البته شاید در برخی مواقع حق با شهروندان معترض باشد چون ظاهرا برخی از رانندگان به توقف نکردن در ایستگاه‌ها عادت کرده‌اند و به عنوان مثال در روزهای تعطیل داخل ایستگاه‌های خالی هم توقف نمی‌کنند و مسافران خود را وسط خیابان پیاده و سوار می‌کنند.

خروجی پارکینگ در بزرگراه

واضح است که خودرو‌ها در بزرگراه با سرعت زیادی حرکت می‌کنند و به جز ورود‌ی‌هایی که به بزرگراه می‌رسند، انتظار ورود خودرو از محل دیگری به بزرگراه را ندارند. اما  باید گفت که در حاشیه برخی بزرگراه‌ها، ساختمان‌هایی با کاربرد‌های مختلف از جمله مجموعه تفریحی احداث شده است که متاسفانه خروجی پارکینگ آن در بزرگراه است.

به این ترتیب خودرو‌هایی که از پارکینگ بیرون می‌آیند چاره‌ای ندارند که  با سرعت نزدیک به صفر و در واقع عمود بر  خط یک، وارد بزرگراه شوند. این در حالی است که خروجی پارکینگ از دید رانندگانی که در حال رانندگی در بزرگراه هستند به هیچ وجه قابل شناسایی نبوده و این محل علامت‌گذاری نشده است.

به این ترتیب ورود ناگهانی یک خودرو به بزرگراه می‌تواند حوادث جدی به بار آورد. بهتر است که خروجی پارکینگ این اماکن با یک راه کنار گذر از بزرگراه جدا شده و سپس همانند دیگر ورودی‌ها به بزرگراه هدایت شود تا امنیت بیشتری برای رانندگان وجود داشته باشد.

کلاسیک به جای توت‌فرنگی

در چند روز اخیر برخی از خوانندگان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و از غیبت طعم توت فرنگی برخی از نوشیدنی‌ها گله‌مند شده‌اند. برای نمونه برخی نوشیدنی‌ها در حالی که طعم ساده‌ دارند، برچسب طعم توت‌فرنگی به تن کرده‌‌اند. بسیاری از شهروندانی که طرفدار طعم توت‌فرنگی این نوشیدنی‌ها هستند پس از خرید آن متوجه می‌شوند که توت‌فرنگی فقط روی برچسب نوشیدنی جا خوش کرده و هیچ‌ربطی به محتویات داخل بطری ندارد.

در تماس با روابط عمومی شرکت مربوط  مشخص شد که این اتفاق به دلیل تمام شدن اسانس‌ و طعم‌دهنده‌های توت‌فرنگی روی داده است. با آنکه شرکت مورد نظر از مشتریانی که با شرکت تماس برقرار کرده بودند عذرخواهی کرده است اما  به هر حال مصرف‌کنندگان معتقدند صادق بودن با خریدار و احترام به حقوق اولیه آنها، جزو وظایف اولیه تمامی شرکت‌های تولید‌کننده است.

نوبت قطعی گاز

آهسته آهسته کلاغ‌ها جای پرستو‌ها را می‌گیرند و پنجره‌ها به نشانه سرد شدن هوا بسته می‌شوند. اگر این تغییرات ظاهری فصل و سردی هوا را در کنار قطعی‌های مکرر برق در تابستان امسال بگذاریم، نتیجه می‌گیریم  شاید گاز نیز در نوبت قطعی باشد.

به نظر می‌رسد برای کاهش امکان این قطعی‌ها باید از همین روز‌‌های نخست به فکر بود و جیک جیک مستان را به کناری گذاشت و فکر زمستان بود. برای نمونه این روز‌ها برخی  شهروندان برای روبرو نشدن با قبض سنگین برق و گاز یا قطعی آنها به خرید سیستم‌ کنترل هوشمند رو آورده‌اند.

این سیستم‌ کمک می‌کند میزان کار مشعل و سایر تاسیسات گرمایشی، با میزان دمای داخل ساختمان در شبانه روز تغییر کند و به این نحو در مصرف سوخت صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت گیرد. به نظر می‌رسد پیش از فرا رسیدن زمستان، زمان خوبی برای خرید چنین تجهیزاتی است؛ زیرا تا چند هفته دیگر قیمت این وسایل، خود را با فصل پیک خرید و  بالا رفتن تقاضا هماهنگ می‌کند.

کد خبر 65714

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز