سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

خیاطی در خشکشویی‌ها: سرعت زندگی امروزه به اندازه‌ای زیاد شده که گاهی انجام امور ساده و پیش پا افتاده هم در منزل وقت‌گیر می‌شود و افراد ترجیح می‌دهند این امور را به خارج از منزل ارجاع دهند.

خیاطی یکی از هنر‌هایی است که می‌گویند کدبانو‌های خانه باید از آن بهره‌مند باشند اما برای خانم‌های شاغل گاهی انجام این قبیل کارها در کنار کار خارج از خانه مقدور نمی‌شود و به عنوان مثال شست‌وشوی لباس‌ها رابه خشکشویی ارجاع می‌دهند.

این در حالی است که در برخی خشکشویی‌ها یک خیاط زبده و ماهر مستقر است که در فاصله دریافت تا تحویل لباس‌ها به مشتری می‌تواند ایراد‌های خیاطی آنها  را رفع کند.

هرچند برای این سرویس به مشتری، هزینه جداگانه‌‌ای دریافت می‌شود اما در مقابل صرفه‌جویی‌ای که در وقت ایجاد می‌کند به صرفه به نظر می‌رسد. البته هنوز هم بسیاری از خانم‌های شاغل ترجیح می‌دهند همه این کار‌ها را به دست خود انجام دهند.

کارت‌های سوخت در راه مانده

هرچند برخی از مردم از دیر تحویل گرفتن خودرو‌های ثبت‌نامی گله‌مند هستند اما به دنبال سهمیه‌بندی‌ بنزین و صدور کارت سوخت برای خودرو‌ها مشکل دیگری هم به روند تحویل گرفتن خودرو‌ها اضافه شده است که از مشکل اول جدی تر به نظر می‌رسد.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند با وجود اینکه خودروی خود را با تاخیر تحویل گرفته‌اند اما همچنان کارت سوخت آنها نرسیده و این امر مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

با توجه به در راه ماندن کارت سوخت، رانندگان این خودرو‌ها ناچارند بنزین را با قیمت آزاد خریداری کنند و این در حالی است که در این مورد تقصیری نداشته و همانند برخی از رانندگان کارت سوخت خود را گم نکرده یا در پمپ‌بنزین جا نگذاشته‌اند.

آجیل مشکل‌ساز

با اینکه آجیل‌ها به مشکل‌گشایی اسم در کرده‌اند اما گاهی وقت‌ها  برخی آجیل‌ها برای مصرف کننده حسابی مشکل ساز می‌شوند.

برای نمونه هنگام تماشای مسابقه میان تیم حریف و تیم خودی به جز گل خوردن تیم خودی، هیچ چیزبه اندازه خوردن یک تخمه تلخ و سوخته اعصاب را خط خطی نمی‌کند.

به ویژه اینکه برای خرید تخمه مسافت زیادی را تا سر خیابان طی کرده باشی  و فروشنده نیز کلی در وصف تازه و درشت بودن تخمه‌ها چانه‌فرسایی کرده باشد.

فروشنده‌هایی که مشغول به اصطلاح بو دادن و حرارت دادن تخمه‌ها هستند از یاد می‌برند که تخمه‌ها بر اثر حرارت زیاد می‌سوزند و گاهی نیز به قول عوام، شورش را در می‌آورند.

در واقع آنها آنقدر نمک به تخمه‌ها اضافه می‌کنند که خوردن یک مشت از آنها کافی است تا شب نشده محتاج به خوردن چند پارچ آب شویم.

از سوی دیگر، جمعیت آجیل‌های مشکل‌ساز به تخمه‌های شور و سوخته محدود نمی‌شود. برای نمونه گاهی اوقات آجیل‌هایی را که مغازه‌داران می‌فروشند به حدی مانده و رنگ و رو پریده است که فقط به درد سیر کردن پرنده‌ها می‌خورد.

به گفته برخی شهروندان آجیل‌ها و حتی تخمه‌هایی که مغازه‌داران اقدام به حرارت دادن آنها می‌کنند نیز باید زیر نظر مستقیم کارشناسان و بازرسان باشد تا تخلف کمتری صورت گیرد.

سیاه کردن همسایه‌ها

هر سال با سرد شدن هوا برخی شهروندان تصمیم می‌گیرند همسایه‌ها را سیاه کنند.

البته این سیاه‌کاری روی صورت آنها و به صورت مستقیم انجام نمی‌شود، بلکه ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که دود بخاری یا موتورخانه تنظیم نشده‌ همسایه از  دودکشی که زیر پنجره همسایه بالایی است به سمت بالا سر خورده و تمام در و پنجره و دیوار وی را سیاه می‌کند.

البته همانطور که اغلب ما تجربه‌اش را داریم گاهی اوقات نیز دودکش همسایه‌ در پشت بام به قدری دوده و سیاهی بیرون می‌دهد که همسایه‌های دیگر مجبور می‌شوند تمام اسباب و اثاثیه‌شان را از سطح حیاط برچینند. البته بوی نامطبوع دود را هم نباید از یاد برد.

کد خبر 66942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز