شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

در برخی اداره‌ها و سازمان‌ها عبارت « امروز برو فردا بیا» کاربرد زیادی دارد و کارمندان آن را عبارتی جادویی برای رد کردن مراجعان تلقی می‌کنند.

ارباب‌رجوع که  با دیدن برخورد‌های نه چندان مهربانانه برخی کارمندان به رعیت رجوع بیشتر شباهت دارد، چنانچه اعتراضی هم به این وضعیت داشته باشد با یک عبارت آشنای دیگر با مضمون «‌این مشکل شماست» روبه‌رو می‌شود.

برخی شهروندان  به خیال اینکه می‌توانند با برقراری تماس تلفنی از وضعیت پرونده خود آگاه شوند و کارمندان یاد شده را در گفتن جمله امروز برو فردا بیا ناکام بگذارند اقدا م به این کار می‌کنند؛

اما این بار نیز عبارت آشنای ‌«‌امکان پاسخ تلفنی وجود ندارد» دامنگیر آنها می‌شود. به نظر می‌رسد اگر  افرادی نیایند و جلوی میز این کارمندان  تجمع نکنند، آنها متهم به کم‌کاری می‌شوند؛

بنابراین به تماس‌های تلفنی پاسخ درستی نمی‌دهند. به هر حال در شرایطی که ترافیک شهر روز به روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد سفر‌های درون شهری بسیاری تنها به منظور شنیدن عبارت امروز برو فردا بیا صورت می‌گیرد.

حال آنکه در عصر مدرن به کمک وسایل ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت بخش عمده‌ای از چنین سفر‌ها حذف شده است.

اعتباری‌های بی‌اعتبار

آمدن سیم‌کارت‌های اعتباری به بازار  باعث شد صنف جدیدی در میان دستفروش‌ها به وجود آید که تنها کار آنها فروش اجناس تقلبی و به اصطلاح بنجل است.

این دسته از فروشنده‌ها انواع و اقسام اجناس معیوب را کنار خیابان عرضه می‌کنند و با وعده دادن اینکه هر روز در آنجا هستند شماره تلفن خود را نیز به خریدار می‌دهند.

تا در صورت ناراضی بودن از جنس آن‌را پس داده یا تعویض کنند؛ اما به محض اینکه خریدار از تقلبی یا معیوب بودن جنس آگاه می‌شود شروع به تماس با شماره مورد نظر می‌کند.

غافل از اینکه بسیاری از سیم‌کارت‌های اعتباری بدون ثبت سند و نام فرد خرید و فروش می‌شوند و بنابراین خبری از فروشنده مورد نظر نیست.

بسیاری از این فروشنده‌ها نیز پس ازیکی دو بار ارائه پاسخ‌های بی‌ربط به خریدار، غیبشان می‌زند. 

تابلو‌های تصویری

در چند سال اخیر اقدامات خوبی به منظور کمک به سبک‌تر شدن بار ترافیکی صورت گرفته است.

به عنوان مثال: نصب تابلو‌های دیجیتال در سطح شهر که به طور نوشتاری وضعیت ترافیکی بزرگراه‌ها را اطلاع می‌دهند به رانندگان کمک می‌کنند تا مسیر کم ترافیک‌تری را برای تردد انتخاب کنند.

این در حالی است که اخیرا در کنار این تابلو‌ها، نوع دیگری از تابلو‌های دیجیتال هم در سطح شهر نصب شده‌اند که به صورت تصویری بار ترافیکی بزرگراه‌ها را نشان می‌دهند.

در این تابلو‌ها رنگ سبز نشان‌دهنده روان بودن ترافیک بزرگراه، رنگ زرد بار ترافیکی متوسط و رنگ قرمز بار ترافیکی سنگین است.

به این ترتیب شهروندان می‌توانند با نگاهی کوتاه به این تابلو‌ها از وضعیت ترافیکی بزرگراه‌های یک منطقه اطلاع حاصل کرده و بهترین مسیر را انتخاب کنند.

آنتنی در باد

با آغاز فصل بارش‌، وزش باد و توفان هم بیشتر شده است. این درحالی است که باید در این فصل تدابیری در نظر گرفت تا توفان و باد‌های شدید برای شهروندان دردسر ایجاد نکند. یکی از این اقدامات، مستحکم کردن آنتن‌های تلویزیون است که روی پشت‌بام‌ها نصب می‌شود.

این آنتن‌ها که معمولا با طناب محکم می‌شوند در زیر آفتاب داغ تابستان تا حدودی تغیر وضعیت داده و طناب‌های پیچیده شده دور آنها پوسیده می‌شود.

به این ترتیب با وزش باد و توفان، امکان کنده شدن آنتن‌ها و پرتاب آنها به فضای اطراف وجود دارد.

این درحالی است که می‌توان از این مشکل پیشگیری و با یک بازدید ساده از محکم بودن پایه آنتن‌ها اطمینان حاصل کرد؛ البته در این میان نباید کلاهک دودکش را هم از یاد برد

کد خبر 67196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز