همشهری‌آنلاین: 100 پایگاه برتر اینترنتی در 6 بخش اجتماعی، ادب و هنر، دین، دولت، الکترونیک، علم و فن‌آوری و اطلاع‌رسانی انتخاب می‌شوند

100 پایگاه برتر اینترنتی در شش بخش اجتماعی، ادب و هنر، دین، دولت، الکترونیک، علم و فن‌آوری و اطلاع‌رسانی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی که از اول تا دهم آبان‌ماه در مصلی تهران درحال برگزاری است، انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام مسوولان غرفه‌ی 100 پایگاه برتر ایرانی با هدف برگزاری رقابتی اینترنتی بین پایگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی ایران ‌در دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال حضور پیدا کرده است و به گفته‌ی مسوول این غرفه ریشه راه‌اندازی این رقابت و غرفه از دور نخست نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال پایه‌ریزی شد.

این 100 پایگاه برتر اینترنتی از بین سه هزار و 600 پایگاه اینترنتی در فضای مجازی ایران انتخاب می‌شوند و تاکنون 52 پایگاه اینترنتی از سوی هیات داوران انتخاب شده است که تا پایان نمایشگاه 48 پایگاه دیگر نیز انتخاب می‌شوند.


بهترین‌های رسانه‌یی هر روز جایزه می‌گیرند

کمیته‌ی مسابقات دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال با همکاری روابط عمومی هر روز به بهترین‌های خبر و عکس در نمایشگاهخ رسانه‌های دیجیتالی هدیه می‌دهد.

به گزارش ایسنا محمدصادق افراسیابی - مشاور اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی - با بیان این مطلب گفت: کمیته مسابقات در نظر دارد هر روز به بهترین خبر و عکس تولید شده در رسانه‌ها، با موضوع دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال یک عدد ربع سکه بهار آزادی اهداء کند.

وی افزود: در مراسم اختتامیه نیز از بهترین خبر و گزارش رادیویی ــ تلویزیونی و بهترین گزارش مکتوب و نیز بهترین دبیر سرویس رسانه‌یی که پوشش خبری مناسبی از نمایشگاه ارایه کند با اهدای یک سکه تمام بهار آزادی تقدیر خواهد شد.

به گفته‌ی او کلیه خبرنگاران می‌توانند آثار خود را به واحد روابط عمومی نمایشگاه واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) تحویل دهند.


فارسی‌ساز تاریخ تحت محیط وب طراحی شد

ابزار فارسی‌ساز تاریخ تحت محیط وب توسط طراحان ایرانی تحت تکنولوژی ASP شرکت مایکروسافت طراحی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا امان مشتاقی - مدیر پروژه فارسی‌ساز تاریخ تحت وب - درباره ویژگی‌های این فارسی‌ساز تاریخ در محیط وب اظهار کرد: بنابر اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حفظ و صیانت از خط و زبان فارسی در محیط وب گروه طراحان ابزارهای طراحی وب سایت فارسی برروی پروژه فارسی ساز تاریخ تحت وب فعایت کرده و این ابزار کاملا فارسی را تهیه کردند.

وی افزود: با استفاده از این فارسی‌ساز تمامی طراحان وب‌سایت می‌توانند از این پس زمان و تاریخی که برروی سایت خود قرار می‌دهند کاملا به صورت فارسی و یا در صورت لزوم به صورت لاتین قرار دهند تا این تاریخ به صورت فارسی در محیط وب سایت آن‌ها به نمایش درآید.

مدیر پروژه فارسی‌ساز تحت وب ادامه داد: این ابزار فارسی ساز مبتنی بر تکنولوژی ASP.NET که از زیرشاخه‌های شرکت مایکروسافت است، تبعیت می‌کند و به صورت کامل در خود سایت مایکروسافت ثبت شده است. پشتیبانی این ابزار به صورت 24 ساعته و برخط از طریق سایت خود گروه طراحان انجام می‌گیرد.

وی هدف حضور گروه طراحان فارسی‌ساز تاریخ تحت وب را در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال آشنایی با دیگر طراحان و افرادی که با حوزه نرم‌افزارهای تحت وب سر و کار دارند، دانست و افزود: استفاده از تجارب طراحان و ایده گرفتن از پروژه‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهد، می‌تواند باعث افزایش کارآیی پروژه‌هایی که توسط این گروه تهیه می‌شود و مؤثر باشد.


کتابخانه دیجیتال مقام معظم رهبری در نمایشگاه

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران، کتابخانه‌ی دیجیتال مقام معظم رهبری که شامل 21 عنوان کتاب است در نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و نرم‌افزار مربوطه در غرفه‌ی کتابخانه‌های دیجیتال عرضه می‌شود

کد خبر 66549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز