عملیات روسیه در اوکراین باعث افزایش تقاضا برای خرید تسلیحات از ایالات متحده شده است.

ضد موشک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت‌های اروپایی با فهرست خرید تسلیحات از جمله پهپاد، موشک و دفاع موشکی به دولت ایالات متحده و پیمانکاران دفاعی مراجعه کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، آلمان که در حال نزدیک شدن به معامله برای خرید ۳۵ فروند جنگنده F-35 شرکت لاکهید مارتین است، درباره سیستم‌های دفاع در برابر موشک‌های بالستیک نیز پرس‌وجو کرده است.

در همین حال، یک مقام دولت لهستان در این هفته گفت، این کشور فوراً می‌خواهد سامانه‌های پهپاد پیچیده Reaper را از ایالات متحده خریداری کند.

دو نفر که با این تقاضا آشنا هستند، گفتند که درخواست‌هایی از کشورهای دیگر اروپای شرقی نیز وجود دارد؛ جایی که متحدان، مشتاق به دستیابی به تسلیحاتی هستند که اوکراین با موفقیت علیه نیروهای روسیه استفاده کرده است؛ از جمله موشک‌های ضدهوایی استینگر و موشک‌های ضد تانک جاولین.

این در حالی انجام می‌شود که کشورهای اروپایی بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهند تا با چشم‌انداز امنیتی نامطمئن روبرو نشوند. آلمان، سوئد و دانمارک از جمله کشورهایی هستند که وعده افزایش شدید هزینه‌ها داده‌اند.

به گفته یک منبع، از آنجایی که فروش تسلیحات توسط پیمانکاران آمریکایی به دولت‌های خارجی نیاز به تایید ایالات متحده دارد، اداره همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون جلسات هفتگی تیم مدیریت بحران اروپا را برای بررسی درخواست‌های خاص مربوط به وضعیت فعلی اوکراین برگزار می‌کند.

یک مقام ارشد دفاعی گفت: «وزارت دفاع در حال بررسی گزینه‌هایی برای حمایت از نیازهای اوکراین، پر کردن سریع موجودی‌های ایالات متحده و پر کردن ذخایر تخلیه شده از متحدان و شرکا است.»

کد خبر 664981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha