گارد ملی تنسی اعلام کرد که سه تن از اعضای فعلی و سابق آن که در گزارش رسانه‌های روسی به‌عنوان مزدوران کشته شده در اوکراین شناسایی شده‌اند، در واقع زنده و سالم هستند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، دستور خروج نیروهای آمریکایی از اوکراین را پیش از حمله روسیه به این کشور به‌عنوان بخشی از تلاش گسترده برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با دشمن مسلح هسته‌ای صادر کرد.

اما گزارش منتشر شده در روزنامه پراودا روسیه با استناد به اطلاعات شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در دونتسک اوکراین، آمریکایی‌ها را با نام شناسایی کرده و برای هر یک از آنها درجات نظامی تعیین کرده است.

این گزارش حتی با استفاده از وسایلی از یک کوله پشتی نزدیک بقایای یکی از ستیزه‌جویان از جمله پرچم ایالت تنسی، توضیح پیچیده‌ای در مورد چگونگی شناسایی این سه نفر ارائه داد.

تریسی اوگریدی، سخنگوی گارد ملی ایالات متحده، گفت: «گارد تنسی از اخبار جعلی که از روسیه منتشر می‌شود آگاه است.»

گارد تنسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنها زنده هستند، برخلاف عنوان مقاله به اشتباه گفته است، مزدوران آمریکایی در جمهوری خلق دونتسک کشته شده‌اند».

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که دو نفر از این افراد هنوز در گارد ملی و در تنسی هستند. این مقام گفت، مرد دیگری که خدمت را ترک کرده بود، زنده بوده و اصلا در اوکراین نیست.

گارد ملی حدس می‌زد که شبه‌نظامیان این سه مرد را هنگام بررسی تصاویر رسمی مرتبط با استقرار ۲۷۸ هنگ زرهی زرهی تنسی در اوکراین در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده‌اند که نشان می‌دهد هر سه در این کشور بوده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «همه اعضای گارد ملی تنسی در سال ۲۰۱۹ پس از انجام ماموریت موفقیت آمیز به سلامت به ایالت خود بازگشته‌اند.»

روسیه روز یکشنبه به پایگاه اصلی آنها حمله کرد که پیش از خروج به دستور بایدن، ارتش آمریکا مدت‌ها نیروهای اوکراینی را آموزش می‌داد.

هفته گذشته روسیه با موشک‌های کروز، مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت یاووریف را مورد هدف قرار داد.

این پایگاه در ۲۵ کیلومتری مرز لهستان قرار دارد.

کد خبر 665026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Amir DE ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 3
    البته دور از جون سگ، همگی شون به درک واصل شدند کشته شدن، مقامات آمریکایی فکر کردند، بقيه حالیشون نیست.