بهره برداری۵۶ پروژه شهری در منطقه ۲، اجرای طرح روز شمار منطقه ۹، استقبال از بهار با " کوچه تکانی" در محلات منطقه ۳، گشت‌وگذار در حصار ناصری، عطر مهرورزی با اجرای «پویش مومنانه» در منطقه ۱۵ و...سرخط مهمترین خبرهای مناطق در بیست و سومین روز از ماه پایانی سال است.

قلب طهران

به گزارش همشهری آنلاین - ۵۶ پروژه  شهری،منطقه‌ای و محله‌ای درقالب ۳۲ عنوان با هدف ارتقای زیست شهری احداث و آماده بهره برداری شد. مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ تهران با بیان این خبر گفت : «پل تندرستی برفراز بزرگراه شیخ فضل اله نوری احداث شد و با بهره برداری از این  پل، بوستان فدک به بوستان ۱۳ هکتاری در ضلع شمال بزرگراه شهید همت متصل می‌شود و شهروندان می‌توانند از این مسیر طولانی  به عنوان فضایی برای دوچرخه سواری و پیاده روی استفاده کنند.»

صالحی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی برشمرد و افزود: «ساماندهی ترافیک خیابان زنجان شمالی با انتقال ورودی مجموعه ستاد ترخیص خودرو از خیابان زنجان به حبیب اللهی، احداث پهلوگاه اضطراری در بزرگراه یادگار امام (ره) و همچنین اصلاح هندسی در ۹ نقطه از معابر را از جمله طرح‌های ترافیکی آماده بهره برداری است.»

بهره برداری از ۵۶ پروژه شهری در منطقه ۲ | گشت‌وگذار در حصار ناصری | ساماندهی دستفروشان با برپایی بازار

اجرای " کوچه تکانی" در محله های منطقه ۳

پویش" کوچه تکانی" با محوریت مشارکت شهروندان در نگهداشت و زیباسازی محله‌های منطقه ۳ اجرا شد. حمید جوانی شهردار با اعلام این خبر گفت: "کوچه تکانی" اصطلاحی است که در مدیریتی ارشد شهرداری تهران به منظور اجرای برنامه‌های طرح استقبال از بهار نامگذاری شده است، دراین راستا، یک خیابان اصلی با فرعی‌هایش انتخاب شده و مشکلات زیرساختی آن اعم از خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی اصلاح می‌شود. محله حسن آباد زرگنده بصورت پایلوت در این طرح قرار گرفته که پس از شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های ساکنان نسبت به رفع آن تا اخر اسفند ماه ۱۴۰۰ اقدام خواهد شد. این طرح در خیابان های پاسداران و دولت تا پایان سال انجام می‌شود و در ده ونک با آغاز فصل بهار یک حرکت جهادی همانند محله زرگنده  آغاز می شود.» 

اجرای طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱ در غرب تهران

ویژه برنامه جشن‌های نیمه شعبان و عید نوروز با محوریت میدان و برج آزادی در طرح روز شمار تا نوروز ۱۴۰۱در غرب تهران اجرا می شود. محمد جواد خسروی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: «در آستانه سال جدید، منطقه ۹ به عنوان یکی از مناطقی که در ورودی پایتخت واقع شده نسبت به ایجاد فضایی بانشاط با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای گام به جشن‌های پیش رو می‌گذارد. همانند سنوات پیشین با ایجاد فضایی متفاوت در میدان آزادی نسبت به ایجاد تونلی از گُل و نور تحت عنوان «گُلنور» به طول ۴۵ متر در ضلع غربی میدان آزادی اقدام شده است.»

 خسروی با اشاره به احداث روز بازار در منطقه ۹ عنوان کرد: «برپایی روز بازار غرب تهران با هدف ساماندهی دست فروشان و حمایت از زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی در خیابان اجتماعی(دکتر بدر الزمان قریب) ایجاد شده است. این روز بازار ۶۰ غرفه شامل؛ پوشاک، خوراک محلی، ظروف، دست سازه‌های تزیینی، داروها و عرقیجات گیاهی و طبی، لوازم التحریر، وسایل بهداشتی و آرایشی، محصولات چرم، عروسک‌های بافتنی و بسیاری دیگر در کنار پخش زنده رادیو محله از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین از ساعت ۱۰ صبح دایر است.

بهره برداری از ۵۶ پروژه شهری در منطقه ۲ | گشت‌وگذار در حصار ناصری | ساماندهی دستفروشان با برپایی بازار


گشت‌وگذار در حصار ناصری در قلب طهران

زمان و مسیر تورهای رایگان تهران‌گردی ایام نوروز در منطقه ۱۲ برنامه‌ریزی شد. امیر یزدی، شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: منطقه ۱۲ در مقام هسته تاریخی تهران با دربرگرفتن ۱۰۰ درصد حصار تهران صفوی و بیش از ۷۰ درصد حصار تهران ناصری، قلب تاریخی شهر تهران به شمار می‌رود و از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این منطقه، مرکزیت تاریخی، حکومتی و سیاسی، اقتصادی، آموزشی و مذهبی آن است.»

شهردار قلب طهران در ادامه گفت: «در آستانه روز ملی‌شدن صنعت نفت، تور موزه پمپ بنزین دروازه دولت (۲۸ اسفند)، گذر امام‌زاده یحیی (علیه‌السلام) و میرزا محمودوزیر (۲ تا ۱۱ فروردین در دو نوبت صبح و عصر)، گذر سنگلج (۲ تا ۱۱ فروردین در دو نوبت صبح و عصر)، مسیر گردشگری پاک، شهر پایدار شامل بازار تهران، کاخ گلستان و... (۲ تا ۱۱ فروردین در سه نوبت)، میدان امام خمینی (قدس‌السره الشریف) (۲ تا ۱۱ فروردین) و یک مسیر مشترک با منطقه ۱۱ شامل سردرباغ ملی و... (۳ تا ۱۱ فروردین در دو نوبت) مسیرهایی‌اند که تاکنون تعیین شده‌اند.» به گفته یزدی، استقرار ایستگاه‌های راهنمای گردشگران تهران در گذر گردشگری باب‌همایون، سی‌تیر، میدان امام خمینی، چهارراه گلوبندک و میدان بهارستان از ۱ تا ۱۴ فروردین، برپایی آیین‌های سنتی نوروز در بازار گردشگری باب‌همایون از ۱۸ اسفند تا ۶ فروردین، مسابقه هفت‌سین آرایی در سرای کاظمی (۲۴ اسفند)، برپایی کارناوال‌های نوروزی از ۲۵ اسفند و اهدای هدیه عمو نوروز به کودکان طی ایام نوروز از دیگر برنامه‌های این منطقه در ایام نوروز خواهد بود. همچنین ورودیه‌های مراکز به صورت رایگان، استفاده از راهنمای تور (تور لیدر) و اختصاص وسیله حمل‌ونقل از جمله خدمات این تورهاست و از ۲۸ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۱ فروردین سال آینده در دو تا سه نوبت اجرا خواهد شد.»

منطقه ۱۹ برای معتادان متجاهر ناامن می‌شود

محل‌های تجمع معتادان و پاتوق های فروش و استعمال مواد مخدر بودند در منطقه ۱۹ پلمپ و بخش دیگری تخریب شدند. مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ با اعلام این خبر گفت: «بخش اعظمی از پلاک قرمزهای شناسایی شده در نقاط بی دفاع شهری هستند که امروز با دستور قضایی و مشارکت پلیس مواد مخدر، کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد، یگان حفاظت منطقه و نیز حضور نیروهای شهرداری این منطقه، یک واحد تخریب، یک واحد تخریب و پلمپ و واحد دیگری نیز پلمپ شد.»

هدایت شناسایی پلاک قرمزها را در راستای مصوبات جلسات قرارگاه اجتماعی شهر تهران به ریاست شهردار تهران اظهار کرد: «مصوبات این جلسات که به صورت هفتگی برگزار می‌شود در سه محور شامل جمع آوی معتادان متجاهر و استقرار آنها در مراکز بازپروری، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای آنها بعد از بازپروری و شناسایی پلاک قرمزها و محل تجمع معتادان و نیز پاتوق های فروش و استعمال مواد مخدر است.» هدایت افزود:‌ »منطقه ما ۱۵۰ هکتار نقطه بی‌دفاع شهری دارد که خوشبختانه این تهدیدها در حال تبدیل به فرصت هستند و در همین راستا در تلاش هستیم بتوانیم نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار مختلف اجتماعی با تأمین سرانه های مورد نیاز در این محل ایجاد کنیم.»

عطر مهرورزی با  اجرای «پویش مومنانه»   در منطقه ۱۵

«پویش مومنانه» همزمان با نوروز ۱۴۰۱ به منظور یاری رسانی به خانواده‌های کم برخوردار، ۵۲۸۴  بسته ارزاق و البسه عید نوروز میان نیازمندان شناسایی شده، توزیع شد. سید مهدی صباغ، شهردار منطقه ۱۵ با بیان این خبر گفت: «در این پویش  بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ سبدکالا، بسته گوشت، بسته های بهداشتی، البسه و کارت هدیه در نواحی هفتگانه تاکنون میان خانواده‌های کم برخوردار توزیع شده است و این طرح با همراهی خیرین ادامه خواهد داشت.» او با بیان اینکه محدودیتی در مشارکت شهروندان، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد وجود ندارد، گفت: «هدف از مشارکت شهرداری در این طرح ایجاد هم افزایی بین شهروندان، خیرین و سازمان های مردم نهاد است تا با مدیریت و همکاری آنها لیست یکسانی از نیازمندان واقعی تهیه و نیازهای آنان برآورده شود.»

کد خبر 664139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha