رعایت مجموعه‌ای از نکات تجربی و علمی است که خانه‌داری را به یک فن تبدیل می‌کند. در این بخش ۵ راه‌کار مهم برای نگهداری بهتر مواد غذایی ارائه شده است.

نگهداری موادغذایی در فریزر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، سرآشپزها، کارشناسان بهداشت خوراک و متخصصان تغذیه نکاتی را برای ماندگاری بیشتر مواد غذایی در نظر دارند. دور ریختن غذایی که از بین رفته است با توجه به هزینه و منابعی که برای آن صرف شده ناراحت کننده است اما با دانش صحیح می‌توان از اتلاف مواد غذایی جلوگیری کرد.

نکته کلیدی این است که نگهداری تمام میوه‌ها در یک سبد می‌تواند باعث خراب شدن سریع‌تر آنها شود.

  • یک مشکل عمده از قرار دادن همه میوه‌ها در یک سبد پیش می‌آید زیرا برخی میوه‌ها گاز اتیلن تولید می‌کنند که روند رسیدن را تسریع می‌کند. سعی کنید محصولاتی مانند موز، سیب، گلابی و گوجه فرنگی را در صورت امکان جدا از یکدیگر نگه دارید.
  • اگر نان را در یخچال قرار می‌دهید احتمالا متوجه این واقعیت شده‌اید که خیلی سریع‌تر از دمای اتاق کهنه می‌شود. بهترین مکان برای نگهداری نان در فضای آشپزخانه است اما اگر نمی‌توانید قبل از اینکه شروع به بیات شدن کند آن را تمام کنید در فریزر نگه دارید.
  • کره را از غذاهایی با بوی تند دور نگه دارید زیرا تمایل به جذب رایحه‌های دیگر دارد. اگر قرار نیست ظرف دو هفته از کره استفاده کنید آن را در فریزر قرار دهید.
  • اگر سیب‌‍زمینی را در نزدیکی پیاز نگهداری کرده‌اید ممکن است متوجه شده باشید که سیب‌زمینی‌ها با سرعت بیشتری جوانه می‌زنند. بهترین روش برای نگهداری سیب‌زمینی، در ظرفی تاریک، خنک، خشک و در عین حال با تهویه مناسب مانند یک جعبه است.
  • پیازهای پوست کنده نشده و خرد نشده نیز باید از یخچال خارج شوند تا از نرم شدن و تغییر طعم زودهنگام آن‌ها جلوگیری شود. آن‌ها را روی میز، زیر نور یا در انبار، اما جدا از سیب‌زمینی‌ها نگهداری کنید.

نکات مهم نگهداری مواد غذایی | مدت نگهداری گوشت در یخچال و فریزر چقدر است؟

رعایت این نکات ساده، فرصت و لذت استفاده بهتر از مواد غذایی و مدیریت آشپزخانه را به شما می‌دهد به خصوص اکنون که در حال برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی خود هستید؛ شما چه تجربه‌هایی در این زمینه دارید؟ 

کد خبر 664023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha