ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «آمریکایی‌هایی که به اوکراین سفر می‌کنند و در کنار نیروهای اوکراینی می‌جنگند، از دید روس‌ها «مزدور» یا جنگجوی خارجی هستند و در صورت اسیر شدن، در معرض خطر بدرفتاری بیشتری قرار دارند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پرایس گفت که شهروندان آمریکایی همچنین ممکن است به دلیل جنگیدن کنار اوکراینی‌ها با پیگرد کیفری، دستگیری یا مرگ از سوی روسیه روبرو شوند و افزود که ایالات متحده نمی‌تواند شهروندان آمریکایی را در هیچ مقطعی از اوکراین تخلیه کند.

شهروندان آمریکایی که به ویژه با هدف شرکت و جنگ به اوکراین سفر می‌کنند، با خطرات مهمی از جمله خطر بسیار واقعی دستگیری یا مرگ روبرو هستند. همانطور که می‌دانید، ایالات متحده قادر به ارائه کمک برای تخلیه شهروندان آمریکایی از اوکراین نیست، از جمله آن دسته از آمریکایی‌هایی که ممکن است تصمیم بگیرند برای جنگیدن به اوکراین سفر کنند.

پرایس گفت که وزارت امور خارجه، شهروندان آمریکایی را تشویق می‌کند تا از طریق کمک‌های بشردوستانه و سایر ابزارها به روش‌های سازنده به اوکراین کمک کنند.

او در این خصوص گفت: «ما همچنان از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم که برای امنیت خود به اوکراین سفر نکنند. ما همچنان آنها را تشویق می‌کنیم تا انرژی خود را به سمت فعالیت‌های ایمن، سازنده، داوطلبانه یا جامعه مدنی صرف کنند.»

پرایس در پاسخ به این سوال که آیا وزارت امور خارجه از تعداد شهروندان آمریکایی که برای جنگیدن  در کنار اوکراینی‌ها به این کشور سفر کرده‌اند مطلع است یا خیر، گفت که این چیزی نیست که آنها ردیابی کنند، زیرا شهروندان مجبور نیستند هنگام سفر به خارج از کشور ثبت‌نام کنند.

کد خبر 663391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha