هجوم روس‌ها برای یافتن جای امنی برای دارایی‌هاشان باعث شده است که شرکت‌های رمزارز در امارات با سیلی از تقاضاها برای نقد کردن میلیاردها دلار ارزهای دیجیتال روبرو شوند.

Bitcoin

به گزارش همشهری آنلاین رویترز به نقل از منابع بانکی و مالی گزارش می‌کند که برخی از این مراجعان از رمزازرها برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات در امارات استفاده می‌کنند و برخی دیگر از شرکت‌ها می‌خواهند پول مجازی‌شان را به ارزهای رایج بدل کنند و آن را در جاهای دیگر سپرده‌گذاری کنند.

مدیر یک شرکت رمزارز می‌گوید در ۱۰ روز گذشته از جانب واسطه‌های سوئیسی درخواست‌هایی برای نقد کردن میلیاردها دلار از بیت‌کوین‌های مراجعانشان دریافت کرده است، چرا که آنها از مسدود شدن دارایی‌هاشان در سوئیس هراس دارند.

این مدیر می‌گوید شرکتش در دو هفته گذشته پنج تا شش درخواست از این نوع داشته است، در حالیکه در موارد معمول ماهی یکبار درخواست‌ برای چنین معاملات بزرگی دریافت می‌کند.

مقامات سوئیس می‌گویند سرمایه‌های رمزارزی در این کشور هم مانند سایر سرمایه‌ها می‌توانند مشمول تحریم قرار گیرند.

دوبی به عنوان مرکز مالی و تجاری خلیج فارس و کانون شکوفای رمزارزها، مدت‌ها است که محل جذب ابرثروتمندان جهان بوده است و پرهیز امارات از جانب‌گیری میان متحدان غربی و مسکو به روس‌ها این پیام را داده است که پولشان در آنجا در وضعیت امنی قرار دارد.

یک دلال مستغلات که شرکتش با یک سرویس رمزارز برای خریدن املاک همکاری دارد می‌گوید شمار زیادی از روس‌ها و حتی بلاروس‌ها دارند به دوبی می‌آیند و هر چقدر که سرمایه که بتواند حتی به صورت رمزارز به آنجا می‌آورند.

امارات این ماه بوسیله «کارگروه ویژه اقدام مالی» (FATF) در «فهرست خاکستری» قرار داده شد تا نظارت بیشتری بر جرائم مالی و پولشویی در آن انجام شود.

امارات سال‌هاست که روابط عمیقی با روسیه دارد و از تحریم‌های اعمال‌شده بوسیله کشورهای غربی بر روسیه حمایت نکرده و بانک مرکزی‌اش هم در این زمینه دستورالعملی صادر نکرده است. دوبی نیز به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری میان روس‌ها پرطرفدار بوده است و حتی قبل از جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌ها روس‌ها در صدر بازدیدکنندگان از این شهر و خریداران املاک در آن بوده‌اند.

کد خبر 663374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha