سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: انتخابات 7 آبان از آنجایی اهمیت دارد که بیش از 50 درصد مجمع کمیته ملی المپیک خود را نامزد رقابت در پست‌های مختلف کرده‌اند و از همه مهمتر اینکه رئیس سازمان همانند مصطفی هاشمی‌طبا خود را نامزد ریاست کرده است و به همراه او، دو رئیس فدراسیون مهم خود را آماده رقابت با رئیس می‌کنند.

محمدرضا یزدانی‌خرم که برای دو پست ریاست و دبیرکلی نگاه مستقیم خود را به صندلی اجرایی کمیته المپیک دوخته است و به گمان بسیاری از تحلیل‌گران مسائل انتخابات حضورش در رقابت با رئیس ورزش بیشتر تمایل او را برای متقاعدکردن مدیران ورزش برای حضورش در پست دبیرکلی است.

 در این راه یزدانی‌خرم اما چالش‌هایی پیش رو دارد که یکی نتایج کشتی در المپیک به عنوان یک عامل بازدارنده برای او و مدیریتش در فدراسیون کشتی است و از سوی دیگر این علی کفاشیان است که دوباره در رقابتی تازه با محمد علی‌آبادی قرار گرفته. او در واکنش به نامزدی‌اش در پست ریاست همان جمله‌ای را گفت که در دوران انتخابات فوتبال گفته بود؛ شاید رئیس سازمان به نفع من کنار بکشد. این بار اما به نظر می‌رسد جمله طنز کفاشیان تعبیر نشود و او در رقابت برای عضویت در هیأت اجرایی شانس بیشتری را داشته باشد.

از سوی دیگر نامزدی قراخانلو در پست ریاست هم از این جهت مهم است که او در گفت‌وگوی خود با مهر عنوان کرده بود، برنامه‌های 4ساله‌اش در کمیته را ادامه خواهد دارد و دوست ندارد این برنامه‌ریزی‌ها قطع شود. در این میان او برای اینکه یک رقیب تمام برای رئیس ورزش نباشد، در پست نایب رئیسی نیز ثبت‌نام کرد تا در محافل خبری این مسئله شایع شود که او در صورت کناره‌گیری از رقابت برای ریاست، نایب رئیس کمیته خواهد بود.

رقابت برای دبیر کلی

در کنار اتفاقات اخیر رقابت سختی میان نامزدهای پست دبیرکلی مهم رکن کمیته ملی المپیک در جریان است که بهرام افشارزاده، وحید مرادی و یزدانی‌خرم به نظر می‌رسد مهمترین رقبا برای این پست هستند. در سکوت نامزدها اما رقابتی سخت در جریان است. یزدانی‌خرم با اتخاذ تاکتیک رایزنی در سکوت، جلسات مختلفی را با مدیران ارشد سازمان برگزار کرده است. امید او استفاده از کنارکشیدن از رقابت برای پست ریاست است تا شاید دبیرکلی را از آن خود کند. افشارزاده نیز برنامه‌های خود را به رسانه‌ها داده است و بر مراودات بین‌المللی‌اش در شورای المپیک آسیا  بسیار تاکید دارد. او امیدواری زیادی دارد تا اتفاقی که 4 سال پیش رخ داد در این دوره  اتفاق نیافتد.

راهبرد سازمان

سازمان ورزش که تجربه انتخابات پرتنش فدراسیون فوتبال را دارد، سعی می‌کند  از حاشیه‌ها پرهیز کند. رئیس سازمان تربیت‌بدنی در گفت‌وگو با ایسنا در این مورد می‌گوید: «می‌خواهیم انتخابات این دوره‌ کمیته ملی المپیک به صورت آزادانه برگزار شده و نمونه‌ای شود برای سایر انتخابات ورزش ایران.» وی در مورد کثرت کاندیداها برای پست‌های مختلف کمیته ملی المپیک افزود: «کمیته ملی المپیک دارای اساسنامه است و این اساسنامه نحوه‌ کاندیداشدن افراد را به شکلی دقیق معین کرده است. سازمان تربیت‌بدنی نیز از آنچه در اساسنامه آمده است، عدول نمی‌کند. طبق آنچه که قانون حکم می‌کند، کار کرده و به جلو می‌رویم.»

رئیس سازمان تربیت‌بدنی ادامه داد: «سازمان و کمیته موافق بودند که هرکس می‌خواهد برای انتخابات کمیته ملی المپیک نامزد شود. همه‌ کسانی که جزو مجمع کمیته ملی المپیک هستند تحصیلات عالیه داشته و در بخش‌های مختلف مدیریتی ایران مشغول هستند. »  رئیس سازمان تربیت‌بدنی درمورد تخریب‌کردن برخی از کاندیداها یادآور شد: «اگر فردی در انتخابات کمیته ملی المپیک این حرکت ناشایست را انجام دهد، خودش را تخریب کرده است. می‌خواهیم این انتخابات به صورت نمونه در کشور برگزار و آن را تثبیت کنیم.»

کد خبر 66316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز