دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: محمد علی‌آبادی در حالی در روز پایانی ثبت‌نام انتخابات کمیته المپیک خود را نامزد پست ریاست کرد که پس از او رضا قراخانلو، علی کفاشیان، محمد رضا یزدانی خرم و مهدی امینی هم برای رقابت با رئیس سازمان ورزش ثبت نام کردند.

محمد علی‌آبادی اما در اولین ساعات روز گذشته  راهی خیابان گاندی شد و با حضور در محل کمیته ملی المپیک برای پست ریاست این کمیته ثبت‌نام کرد تا نخستین فرد ثبت‌نام‌کننده باشد و بعد همراه  افشارزاده برای شرکت در شورای المپیک آسیا نیز راهی کویت شد.

در ساعات پایانی روزگذشته بود که محمدرضا یزدانی خرم، رئیس فدراسیون کشتی که سابقه چندین دوره عضویت در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک را دارد نیز به صف نامزدهای رئیس و دبیرکلی کمیته ملی المپیک پیوست. او در همین ارتباط به همشهری گفت: «قصد کوتاه آمدن را ندارم و فکر می‌کنم که بتوانم برای هر دو سمت آرای حاضرین را به سوی خود جلب کنم.»

وی در ارتباط با اینکه آیا در صورت انتخاب شدن علی‌آبادی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک و هماهنگ شدن این دو نهاد وضع  ما بهتر می‌شود، گفت: «هرچند که این کار باعث می‌شود که کارهای موازی قطع شوند، اما اگر دو نفر به صورت مجزا این دو نهاد را  اداره کنند یک بازوی دیگر به ورزش اضافه خواهد شد و این به نفع ورزش است.»

حضور محمد علی‌آبادی در شرایطی روی داد که مصطفی هاشمی‌طبا نیز در دوره‌های گذشته ریاست همزمان  بر 2 نهاد اصلی ورزش را در اختیار داشت. بعد از او محسن مهرعلیزاده رویه هاشمی‌طبا را در پیش نگرفت تا با حمایت تلویحی از لیستی واحد رضا قراخانلو را روانه خیابان گاندی کند.

در این میان اما مهدی امینی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش هم را برای پست  ریاست کمیته‌ ملی المپیک نام‌نویسی کرد تا خود را برای رقابت با رئیس سازمان ورزش آماده کند.از سوی دیگر رضا قراخانلو، رئیس فعلی کمیته المپیک نیز برای 2 پست ریاست و نایب رئیسی ثبت‌نام کرد. پیش از علی‌آبادی، بهزاد کتیرایی رئیس فدراسیون کاراته، محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال، رباب شهریان مسئول دفتر بانوان سازمان تربیت‌بدنی، محمد نوحی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی، احمد دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی، شهنازی رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز برای پست‌های اجرایی ثبت‌نام کرده بودند.

ترافیک روز آخر

آخرین روز ثبت‌نام کمیته المپیک با ترافیک شدیدی از نامزدها همراه بود. حسین صادق عابدین، رئیس فدراسیون بیس‌بال و کریم صفایی،  رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان برای سمت خزانه‌داری و هیأت اجرایی دهمین مجمع کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کردند.

خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین نیز به همراه مهدی قدمی معاون پیشین سازمان تربیت بدنی برای سمت نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام و مهدی طالب‌پور، مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم نیز برای دبیرکلی و نایب‌رئیسی کمیته‌ ملی المپیک خود را نامزد کردند. همچنین محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، سیدمهدی هاشمی سرپرست فدراسیون تیراندازی، محمدشریف ملک‌زاده، سرپرست فدراسیون اسکواش و فاطمه ابوالقاسمی، رئیس فدراسیون ایروبیک، بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی و محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو نامزد کسب کرسی هیأت اجرایی شدند.

علی کفاشیان اما پیش از ساعات پایانی ثبت‌نام،  گمانه حضورش را در پست دبیرکلی  تکذیب و برای پست ریاست و هیأت‌اجرایی ثبت‌نام کرد.
 نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن هم خود را برای 2 پست نایب‌رئیسی و خزانه‌داری کمیته ملی المپیک نامزد کرد.

وی در خصوص نامزدی خود در پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک اظهار داشت: «خزانه‌دار کمیته المپیک یکی از اعضای هیأت اجرایی و از مهمترین مسئولیت‌های کمیته به شمار می‌رود که 4 دوره حضور در این مسئولیت باعث شده به تجربیات ارزشمندی دست یابم و به همین دلیل همچنان برای این مسئولیت نامزد شده‌ام.»مهدی کرباسیان رئیس فدراسیون بدمینتون نیز برای سمت خزانه‌دار و نایب‌رئیسی ثبت‌نام کرده است.

در این میان اما بهرام افشارزاده برای رقابت در پست دبیرکلی چند رقیب به همراه دارد. وحید مرادی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و علی مرادی، دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا به همراه محمدرضا یزدانی‌خرم و مهرزاد حمیدی رئیس آکادمی ملی المپیک از جمله رقبای اصلی او برای بازگشت مجدد به صندلی دبیرکلی کمیته ملی المپیک به شمار می‌روند.با توجه به ثبت نام های روز آخر، علاوه بر رقابت قراخانلو، یزدانی خرم، کفاشیان و امینی با علی آبادی برای ریاست، در پست دبیر کلی هم شاهد رقابت سختی میان وحید مرادی، علی مرادی، بهرام افشارزاده و محمد رضا یزدانی خرم خواهیم بود.

انتخاباتی متفاوت

دیروز آخرین روز ثبت‌نام انتخابات کمیته ملی المپیک بود. با ورود محمد علی‌آبادی رئیس سازمان ورزش به عرصه انتخابات گمان می‌رفت فرد دیگری برای رقابت با او ثبت‌نام نکند. جالب آنکه هم برای پست ریاست و هم پست دبیرکلی نفرات زیادی خود را نامزد کردند و حالا باید منتظر 7 آبان بود و دید چه کسانی تا پایان انتخابات بر سر تصمیم شان باقی خواهند ماند و چه کسانی قبل از شروع انتخابات و حتی چند روز زودتر در اقدام حساب شده به نفع مسئولان ورزش خود را کنار می‌کشند. برای پست ریاست کمیته ملی المپیک در کنار محمد علی‌آبادی، رضا قراخانلو، علی کفاشیان، مهدی امینی و محمدرضا یزدانی‌خرم ثبت‌نام کرده‌اند. برای پست دبیرکلی در کنار بهرام افشارزاده، وحید مرادی و علی مرادی نام یزدانی خرم هم به چشم می‌خورد. بیشترین رقابت بر‌سر عضویت در هیأت ‌اجرایی خواهد بود که برای نخستین‌بار اکثر روسای فدراسیون‌های ورزشی خود را نامزد عضویت در آن کرده‌اند. به نظر می‌رسد انتخابات آبان 87 شباهتی با دوره‌های گذشته نخواهد داشت.

کد خبر 65611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز