یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم‌ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام‌جهانی در برزیل توانست نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد.

آنها در حالی آبرومندانه از جام خداحافظی کردند که دوتن از بازیکنان کلیدی تیم‌ملی به دلیل محرومیت نتوانستند ایران را مقابل ایتالیا همراهی کنند تا در واپسین ثانیه‌ها از صعود به نیمه‌نهایی باز بمانیم. با این حال سرمربی تیم‌ملی فوتسال بدون توجه به مسئله بدشانسی تأکید می‌کند: «هنوز هم حسرت تفاضل گل را می‌خوریم. اگر اوکراین را با اختلاف دو گل شکست می‌دادیم باتساوی برابر ایتالیا به مرحله نیمه‌نهایی راه‌پیدا می‌کردیم.»

  برنامه 2 ساله فوتسال

مدیر تیم‌های ملی فوتسال در گفت‌وگو با همشهری تأکید می‌کند که موفقیت فوتسال در این دوره از رقابت‌ها حاصل خودباوری و همچنین اجرای برنامه 2 ساله مدون است.  ترابیان می‌گوید:‌ «از 2 سال پیش تمام هدف ما این بود که بازیکنان را در شرایط مسابقه با تیم‌های بزرگ قرار دهیم و برای رسیدن به این هدف 27 بازی تدارکاتی ترتیب دادیم.»  وی ادامه می‌دهد:‌ «تیم‌ملی با برزیل، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و روسیه بارها بازی تدارکاتی برگزار کرده بود و همین مسئله باعث شد تا بازیکنان در این دوره از رقابت‌ها هیچ گونه واهمه‌ای از نام حریفان نداشته باشند.» 

نکته دیگری که در این دوره از رقابت‌ها بیشتر به چشم می‌آمد، حرکت تیمی ایران بود، موضوعی که مدیر تیم‌های ملی فوتسال آن را یک اتفاق مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «ما حرکت تیمی بهتری داشتیم. در واقع تک‌تک بازیکنان در خدمت تیم بودند و ما نسبت به قبل شرایط تیمی و همکاری بهتری را در بین بازیکنان شاهد بودیم.»

شمس: اگر نگرش فدراسیون عوض نشود، می‌روم

حسین شمس گفت: «صحبت‌هایی که پیش از اعزام به برزیل داشتم یک تهدید نبود، بلکه اعتقاد داشتم در صورت ادامه این رویه، نمی‌توانم به کارم ادامه دهم. امروز هم اگر نگاه مسئولان نسبت به این رشته همانند مردم تغییر کرده باشد، باز هم در خدمت تیم هستم در غیر این صورت کار را به فردی می‌سپارم که با این شرایط می‌تواند کار کند.»

شمس ادامه داد: «من در دیدار با اوکراین، داور دوم را مقصر می‌دانم که در وقت دوم بی‌جهت شمسایی و کشاورز را 2 اخطاره کرد تا آنها را به همراه لطیفی برابر ایتالیا در اختیار نداشته باشیم. اگر کمی قدرت بدنی‌مان بالاتر بود و نفرات بیشتری را در اختیار داشتیم می‌توانستیم برابر این تیم به پیروزی برسیم.» سرمربی تیم‌ملی در رابطه با برنامه‌های تیمش گفت: «اگر ماندگار شوم باید امسال بازی‌های تدارکاتی زیادی با تیم‌های برتر دنیا داشته باشیم تا موقعیت خوب خود را در رنکینگ فیفا از دست ندهیم.

البته ابتدا باید رئیس کمیته فوتسال با فدراسیون فوتبال جلسه داشته باشد تا برنامه‌ها مشخص شود. بازی‌‌های لیگ را دنبال خواهم کرد تا باز هم پدیده‌هایی چون دانشور، حسن‌زاده و طیبی را از این مسابقات پیدا کنیم.» حسین شمس، مصطفی نظری دروازه‌بان تیم‌ملی را به همراه علی حسن‌زاده و وحید شمسایی بهترین بازیکنان تیمش دانست و در پیش‌بینی قهرمان جام جهانی اظهار داشت: «برزیل قهرمان می‌شود و اسپانیا در رده دوم جای خواهد گرفت.

ایتالیا نیز برابر روسیه به پیروزی خواهد رسید.» وی همچنین تاکید‌کرد: «ما باید مستقل شویم. این نهایت خواسته من است. تحت نظر فدراسیون فوتبال فعالیت کنیم اما با یک ساختمان جداگانه، تشکیلات، اسپانسر و‌ آموزش مستقل. این البته خواسته غیرمنطقی نیست. این مدلی است که در کشورهای ایتالیا و اسپانیا نیز تجربه شده است.» گفتنی است وحید شمسایی و مجتبی نظری از ایران جزو نامزدهای بهترین بازیکن جهان هستند.

کد خبر 66129

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز