سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

گروه ورزشی: یکشنبه‌شب در ادامه رقابت‌های جام جهانی فوتسال، ‌ایران تیم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات موفق به شکست یکی دیگر از نمایندگان اروپا شد و با شکست اوکراین در آستانه صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها قرار گرفت.

تیم کشورمان در این روز به پیروزی با اختلاف 2 گل مقابل اوکراین  نیاز داشت تا بالاتر از ایتالیا قرار بگیرد و در روز پایانی با کسب یک تساوی جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست آورد اما اوکراینی‌ها در نیمه دوم بازی، اختلاف را کاهش دادند و با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شدند. این اما تنها اتفاق تلخ در پیروزی شیرین ایران نبود.

وحید شمسایی ستاره تاثیرگذار فوتبال ایران در این مسابقه با دریافت کارت زرد، دو اخطاره شد و بازی حساس مقابل ایتالیا را از دست داد. کشاورز، ‌بازیکن شماره 4 ایران هم که یکی از بهترین‌های تیم‌ملی در کارهای دفاعی به شمار می‌رود در این بازی از زمین مسابقه اخراج شد و در بازی حساس امروز مقابل لاجوردی‌پوشان محروم است.

تیم‌ملی فوتسال برای صعود به نیمه‌نهایی، امروز مقابل ایتالیا قرار می‌گیرد در حالی که سرنوشت این گروه تا حدی مشخص شده است. برزیل به عنوان تیم اول صعود کرده و اوکراین با دو شکست از گردونه رقابت‌ها خارج شده است. ایران  و ایتالیا فینال گروه را برگزار می‌کنند که در این نبرد، سرنوشت دومین تیم صعودکننده پس از برزیل روشن خواهد شد.»

 شمسایی: کاش می‌توانستم بازی کنم

 کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران به شکست ایتالیا امیدوار است و در این خصوص می‌گوید: «من و دو بازیکن دیگر تیم‌ملی به خاطر مصدومیت و محرومیت نمی‌توانیم در دیدار برابر ایتالیا بازی کنیم اما بازیکنان جایگزین صددرصد عملکرد بهتری نسبت به ما خواهند داشت و به هیچ‌وجه صعود به مرحله نیمه‌نهایی دور از دسترس نیست. امیدوارم بازیکنان تیم‌ملی مثل بازی‌های قبل عملکرد درخشانی داشته باشند و بتوانند نتیجه خوبی هم مقابل ایتالیا کسب کنند.» 

شمسایی با بیان اینکه تیم‌ملی به حمایت مسئولان نیاز دارد، گفت: «‌هیچکس به خاطر پاداش بازی نمی‌کند اما امیدوارم قولی که علی‌آبادی داده بود عملی شود تا بازیکنان با روحیه‌ای دوچندان به مصاف ایتالیا بروند.»  وی در پاسخ به این سئوال که آیا از غیبت برابر ایتالیا ناراحت هستید، گفت: «قطعاً همین‌طور است. 5 بازیکن تیم ایتالیا از دوستان و همبازیانم در ایتالیا بوده‌اند. من شناخت خیلی خوبی از آنها دارم. ای کاش می‌توانستم در ترکیب تیم ایران بازی کنم. با این حال تجربه‌ام را به بازیکنان جوان‌تر تیم انتقال خواهم داد.»

  شمس: ایتالیا، تیم دوم برزیل است

 سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران هم به شکست ایتالیا امیدوار است. حسین شمس با اشاره به روحیه بالای ملی‌پوشان فوتسال ایران پیش از دیدار با ایتالیا گفت: ‌«هر چند در دیدار با ایتالیا شمسایی، کشاورز و لطیفی را در اختیار نداریم اما با وضعیت روحی‌ای که در تیم ایجاد شده جوانترهای تیم مانند حسن‌زاده، دانشور،‌ طیبی و ... یک قدم هم پا پس نخواهند کشید و اگر من هم به آ‌نها بگویم به ایتالیا ببازید، دیگر آ‌نها این کار را نخواهند کرد.»
وی درباره بازی تیم‌ملی مقابل اوکراین گفت: ‌«اوکراین تیم چهارم جهان است.

 آنها در سال‌های 96 و 2001 نایب قهرمان اروپا شده‌اند و به هیچ وجه تیم کوچکی نیستند. به دلیل اینکه آ‌نها با باخت برابر ایران از جام جهانی خداحافظی می‌کردند با انگیزه بازی را آغاز کردند اما بازگشت توفانی بازیکنان ما باعث شد که این تیم را شکست بدهیم. بازیکنان ایران آنقدر برای پیروزی انگیزه داشتند که اگر 10 دقیقه دیگر بازی طول می‌کشید هم گل پنجم را از حریف نمی‌خوردیم.»

سرمربی تیم ملی درباره دیدار امروز برابر ایتالیا گفت: «ایتالیا را تیم دوم برزیل می‌دانند. اکثر بازیکنان ایتالیا، برزیلی هستند. در بین دو نیمه بازی ایتالیا و برزیل درگیری شدیدی بین دو بازیکن این 2 تیم رخ داد که باعث اخراج هردوی آ‌نها شد. با این حال باید بگویم که ایتالیا تیم فوق‌العاده قدرتمندی است. آنها نایب‌قهرمان جهان در جام‌جهانی 2004 هستند و بازیکن شماره 10 ایتالیا بازیکن بسیار خوبی است اما به هر حال با انگیزه‌ای که من در بین بازیکنان می‌بینم مطمئنم آنها ایتالیا را هم پشت‌سر می‌گذارند.»

کد خبر 65734

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز