شرکت کوالکام اخیرا چیپست پرچمدار اسنپ‌دراگون ۸ نسل یک را عرضه کرده است که با استفاده از نود فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. سفارش ساخت تراشه‌های اسنپدراگون یک برد بزرگ برای سامسونگ بود.

اسنپ‌دراگون 8 نسل یک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت گیزموچاینا، با این حال، گزارش شده که غول فناوری کره‌ای، تجارت تولید تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون کوالکام را از دست داده است.

طبق این گزارش، سامسونگ در تولید تراشه‌های اسنپ‌دراگون با مشکل بزرگی مواجه شده، زیرا نرخ بازدهی تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل یک حدود ۳۵ درصد است. این بدان معناست که از ۱۰۰ تراشه تولید شده، تنها ۳۵ تراشه برای استفاده توسط سازندگان گوشی به اندازه کافی خوب هستند.

نرخ بازده بسیار ضعیف بوده و گفته می‌شود که کوالکام در حال مذاکره با TSMC برای بازگرداندن تجارت خود به ریخته‌گری مستقر در تایوان است. همچنین گفته شده که نرخ بازده تراشه‌های ۴ نانومتری TSMC حدود ۷۰ درصد است؛ یعنی دو برابر آنچه سامسونگ ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

در عین حال گزارش شده است که در کنار کوالکام، شرکت انویدیا نیز برای تراشه گرافیکی ۷ نانومتری که ابتدا قرار بود توسط شرکت کره‌ای تولید شود، از سامسونگ به سمت TSMC می‌رود.

گزارش‌هایی در مورد برنامه‌ریزی کوالکام برای عرضه نسخه پلاس چیپست اسنپدراگون ۸ نسل یک وجود دارد که زودتر از حد معمول، در سه ماهه دوم سال جاری است و این چیپست جدید توسط TSMC ساخته خواهد شد و نه سامسونگ.

کد خبر 659307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha