سامسونگ الکترونیکس ممکن است با اولین اعتصاب کارگری خود در ۵۰ سال گذشته مواجه شود، زیرا مذاکرات درخصوص دستمزد با اتحادیه‌های کارگری شکست خورده است.

سامسونگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت گیزموچاینا، پس از ماه‌ها مذاکرات پیاپی، نمایندگان اتحادیه کارگری برای داوری به کمیسیون ملی روابط کار کره، که یک آژانس دولتی زیر نظر وزارت کار است درخواست داده‌اند

این اقدام به سامسونگ ۱۰ روز فرصت می‌دهد تا به توافق دست یابد. عدم رعایت آن منجر به اعتصاب و توقف در بسیاری از مشاغل سامسونگ مانند تراشه‌ها و لوازم الکترونیکی خواهد شد.

بنابراین، شرکت کره‌ای خود را در شرایط سختی می‌بیند که پیش‌تر به دلیل کمبود نیمه‌رساناها که منجر به تاخیر در ارسال شده، به شدت آسیب دیده است.

اتحادیه ملی کارگری سامسونگ الکترونیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگرچه ۱۵ دور مذاکره را پشت سر گذاشته‌ایم، اما مدیریت به‌طور یک‌جانبه پیشرفت در مذاکرات را به شیوه‌ای فریبکارانه به تعویق انداخته است».

NSELU در حال حاضر ۴۵۰۰ عضو دارد و مذاکرات بین آن و سامسونگ در ماه اکتبر آغاز شد. آنها برای اولین بار برای شرکت با درخواست‌های مربوط به افزایش دستمزد، غرامت بیماری کووید و گزینه‌های مرخصی ویژه بودند که همه آنها بر سر زبان‌ها افتاد.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ در پیش‌نویس توافقنامه‌ای در ماه مارس، افزایش دستمزد را تا ۷.۵ درصد، از جمله افزایش ۴.۵ درصدی حقوق اولیه، پیشنهاد کرده بود، اما این درخواست توسط اتحادیه‌های کارگری پذیرفته نشد.

کد خبر 655583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha