مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
۰ نفر

یک فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان درباره بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان برای بهبود عملکرد کبد و پیشگیری از کبد چرب استفاده کرد، توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

drinking water - آب خوردن - نوشیدنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان درخصوص اینکه بهترین روش برای پیشگیری از کبد چرب کدام است گفت: تنها توصیه ما انجام حداقل نیم ساعت ورزش روزانه و استفاده از رژیم غذایی مناسب از جمله رژیم مدیترانه‌ای است.

آگاه در ادامه در خصوص تاثیر رژیم کتوژنیک بر کبد چرب نیز که این رژیم بر پایه مصرف چربی، پروتئین‌ها و کاهش موادی قندی و کربوهیدرات‌هاست، اظهار کرد: در کل رژیم غذایی که همراه با کاهش وزن شدید باشد، می‌تواند کبد چرب را تشدید کند چراکه چربی‌ها آزاد می‌شوند و این چربی‌های آزاد شده می‌توانند در کبد رسوب کنند.

وی تاکید کرد: کاهش وزن سریع خود می‌تواند باعث تشدید کبد چرب شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان در پاسخ به اینکه آیا رژیم کتوژنیک مورد تایید است یا خیر نیز گفت: این رژیم به طور کلی برای چاقی جزو درمان‌ها تایید شده است اما برای کسی که کبد چرب دارد رژیم مناسبی نیست و بهترین رژیم برای افرادی که دچار کبد چرب هستند، رژیم مدیترانه‌ای است.

وی در خصوص بهترین نوشیدنی‌ها که می‌توان برای بهبود عملکرد کبد و پیشگیری از کبد چرب استفاده کرد نیز توضیح داد: مصرف آب سالم آشامیدنی در کنار برخی آب میوه‌هایی که دارای کالری کم و منفی هستند مثل آب کرفس یا کدوی سبز برای سندروم متابولیک مناسب است، ضمن اینکه لبنیات کم چرب و پروبیوتیک مثل دوغ کم چرب پروبیوتیک نیز برای کبد چرب مفید است.

کد خبر 657699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    شیر کم چرب چه طور