پلتفرمی که NFT اولین توییت «جک دورسی» یکی از بناینگذاران و مدیرعامل پیشین شبکه اجتماعی توییتر را به قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخت، اکنون بیشتر تراکنش‌هایش را متوقف کرده است.

NFT

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، در پاسخ به دلیل این کار، کامرون حجازی یکی از بنیانگذاران این پلتفرم و مدیرعامل آن گفت: «کاربران توکن‌هایی را به فروش می‌رسانند که مال خودشان نبود و این یک مشکل اساسی در این بازار به‌حساب می‌آید.»

فروش NFTها یا توکن‌های غیرمثلی در سال ۲۰۲۱ به حدود ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت و بسیاری را متحیر کرد که چرا این همه پول برای اقلامی هزینه می‌شود که از نظر فیزیکی وجود ندارند و هر کسی می‌تواند آنها را به صورت آنلاین و رایگان مشاهده کند.

NFTها دارایی‌های دیجیتالی هستند که مالکیت یک فایل دیجیتالی مانند تصویر، ویدیو یا متن را ثبت می‌کنند.

حجازی سه مشکل اصلی را در این خصوص مطرح کرد: افرادی که نسخه‌های غیرمجاز از NFTهای دیگر را می‌فروشند. افرادی که NFT محتوایی را تولید می‌کنند که به آنها تعلق ندارد و افرادی که مجموعه‌هایی از NFT‌ها را که شبیه به اوراق بهادار هستند، می‌فروشند.

بیشتر بخوانید:

حجازی درباره بستن حساب‌های جعلی نیز گفت: «این اتفاق افتاد. ما حساب‌های متخلف را ممنوع می‌کردیم، اما مثل این بود که داریم یک بازی ضرب و شتم را انجام می‌دهیم. هر بار که یکی را مسدود می‌کردیم، یکی دیگر یا سه حساب دیگر ظاهر می‌شد.»

کد خبر 657406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha