داده‌های ردیاب بازار DappRadar نشان می‌دهد که از میمون‌های کارتونی گرفته تا کلیپ‌های ویدیویی، فروش NFT در سال ۲۰۲۱ به حدود ۲۵ میلیارد دلار رسید؛ چراکه دارایی‌های دیجیتال، سوداگرانه در محبوبیت منفجر شده‌اند؛ اگرچه نشانه‌هایی از کاهش رشد در پایان سال نیز وجود داشت.

NFT

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت برخی از توکن‌های غیرمثلی (NFT)، دارایی‌های دیجیتال که نشان‌دهنده یک کالای دیجیتالی مانند تصویر، ویدئو یا حتی زمین در دنیای مجازی هستند، در سال گذشته به‌قدری افزایش یافت که معامله‌گران گاهی اوقات آنها را برای کسب سود در عرض چند روز «تغییر» می‌دادند.

دنیای هنر به سرعت درآمد کسب کرده است، خانه‌های حراج، NFT‌هایی را که کارتون‌های ساده را به قیمت میلیون‌ها دلار نشان می‌دهد، می‌فروشند؛ بدون اینکه یک چیز فیزیکی به‌دست آید.

به‌عنوان مثال، یک اثر هنری NFT در فروش کریستی در ماه مارس به رکورد ۶۹.۳ میلیون دلار رسید. در همین حال، برخی از برندهای برتر جهان از جمله کوکاکولا و گوچی نیز NFT فروخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

DappRadar گفت: «حجم فروش NFT در سال ۲۰۲۱ در مجموع به ۲۴.۹ میلیارد دلار رسید، در حالی که سال قبل از آن فقط ۹۴.۹ میلیون دلار بود.»

این موسسه داده‌ها را از ده بلاک‌چین مختلف جمع‌آوری می‌کند که برای ثبت افرادی که NFT دارند استفاده می‌شود.

کد خبر 649370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha