آموزش طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری رستورانی را با جزئیات کامل می‌خوانید.

سالاد سزار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر فوری، سالاد سزار نوعی سالاد متشکل از کاهو و تکه‌های خرد شده نان تست با پنیر پارمیزان و افزودنی‌های دیگر است. این سالاد ابداع شخصی بنام «سزار کاردینی» یکی از مهاجران ایتالیایی است که در رستورانی در کشور مکزیک آن را برای اولین درست کرد.

مواد لازم سالاد

● کاهو: ۱ عدد متوسط

سینه مرغ: ۱ عدد

● نان تست: ۴ عدد

مواد لازم برای سس

● ماست همزده: ۳ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

● سرکه یا سس بالزامیک: ۱ قاشق غذاخوری

● سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

سیر رنده شده: ۳ حبه

● پنیر پارمسان: به مقدار دلخواه

● آب: نصف لیموترش

روغن زیتون: دو قاشق

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری

(۱) ابتدا سینه مرغ را بصورت تکه‌های مکعبی کوچک خرد می‌کنیم و داخل یک کاسه ریخته با آب لیموی تازه، نمک و فلفل سیاه، پودر سیر و ۳ قاشق غذاخوری با آرد سفید مخلوط می‌کنیم تا حالت خمیری بگیرد.

(۲) سپس روی مواد را با یک نایلون فریزر می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم نیم ساعت بماند تا طعم‌دار بشود، در این فاصله نان‌های تست را آماده می‌کنیم.

(۳) نان‌های تست‌ را به صورت کوچک و مکعبی خرد می‌کنیم و با آویشن و روغن زیتون مزه‌دار می‌کنیم و داخل تابه با شعله ملایم تفت می‌دهیم تا برشته شوند.

(۴) حالا مرغ‌هایی که استراحت کردند را یکی یکی داخل آرد سوخاری (درشت) می‌گذاریم و روی آنها را کامل با آرد می‌پوشانیم. سپس، مرغ‌ها را داخل روغن داغ حدود سه دقیقه سرخ می‌کنیم.

(۵) برای درست کردن سس سالاد هم، دو قاشق مایونز با سه قاشق ماست همزده مخلوط می‌کنیم و به آن سس یا سرکه بالزامیک، سس خردل، فلفل سیاه، نمک، سه حبه سیر رنده شده، پنیر پارمسان و آب نصف لیمو را اضافه می‌کنیم.

وقتی همه مواد را خوب هم زدیم و سس یکدست شد، روغن زیتون را اضافه می‌کنیم.

(۶) در مرحله آخر کاهوهای سالاد سزار را درشت خرد می‌کنیم و داخل ظرف مناسب می‌ریزیم و مرغ و نان برشته شده را رویش می‌چینیم و سس و پنیر پارمسان را اضافه می‌کنیم.

کد خبر 657193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha