پرسپولیس و استقلال امروز در هفته هفدهم لیگ به مصاف رقبا می‌روند و شرایط آبی‌ها از هر لحاظ بهتر و امیدوارکننده‌تر است.

مجیدی و تاتار

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری ۵ بازی به پایان می‌رسد. این دومین هفته از دور برگشت رقابت‌هاست که روز گذشته با پیروزی پرگل سپاهان آغاز شده و امروز با حضور ۲ مدعی دیگر یعنی استقلال و پرسپولیس ادامه پیدا می‌کند. استقلال که با ۳۸ امتیاز در صدر جدول نشسته امروز میزبان است و پرسپولیس که با اختلاف ۳ امتیازی در تعقیب این تیم است ۲ ساعت زودتر از آبی‌ها در مشهد به میهمانی نساجی می‌رود.

شهر در امن و امان

استقلال که بعد از ۱۰ سال توانسته بود قهرمان نیم‌فصل اول شود، نیم‌فصل دوم رقابت‌ها را هم با پیروزی آغاز کرد. شاگردان فرهاد مجیدی مسابقه‌ای را که به‌خاطر همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود با نتیجه ۲ بریک از هوادار بردند و شروع امیدوارکننده‌ای بعد از تعطیلات داشتند. فرهاد مجیدی در تعطیلات نیم‌فصل به خواسته‌های نقل‌وانتقالاتی‌اش هم رسیده و شرایط بسیار خوبی برای ادامه تکتازی در صدر جدول دارد. این تیم امروز بدون هیچ غایب و محروم و مصدومی میزبان ذوب‌آهن است. فصل گذشته بازی این دو تیم در تهران با ۲ گل به‌سود ذوب‌آهن تمام شد و مجیدی دقیقا بعد از همان مسابقه قید قهرمانی را زد. امسال اما بازی رفت ۲ تیم در فولادشهر، فرصتی بود تا استقلال انتقام آن شکست را بگیرد. آن مسابقه نخستین بازی کوین یامگا با پیراهن استقلال بود و با ۲ گل همین بازیکن ۲ بر صفر به پایان رسید. یامگا که در آن میدان شروع خوبی را در لباس استقلال رقم زده بود، هفته گذشته مقابل هوادار محروم بود و به‌جای او این بار رودی ژستد پنالتی استقلال را تبدیل به گل کرد. یامگا تعقیب‌کننده گادوین منشا در جدول گلزنان است و منشا با گلی که دیروز به پدیده زد اختلافش را با او به ۴ گل رساند.

روز سخت پرسپولیس

پرسپولیس که این روزها اصلا شرایط خوبی ندارد باید بازی سختی را خارج از خانه‌اش مقابل نساجی برگزار کند. سرخپوشان در واپسین لحظات نقل‌وانتقالات نیم‌فصل موفق به جذب رامین رضاییان  شدند اما مهاجمی که قرار بود جای خالی آل‌کثیر مصدوم را پر کند اطراف باشگاه پرسپولیس دیده نشد تا سرخ‌پوشان به نوعی در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل عملکرد موفقی نداشته باشند. از اینها گذشته یحیی گل‌محمدی تعداد زیادی از ستاره‌های خودش را هم به‌خاطر مصدومیت و کرونا و... در اختیار ندارد. غیبت مهدی ترابی، نعمتی و عالیشاه که سوپرجام را از چنگ سرخپوشان در آورد در بازی با نساجی هم ادامه خواهد داشت. از جمع غایبان سوپرجام فقط سرلک و پهلوان به شرایط بازی برگشته‌اند و می‌توانند تیم‌شان را مقابل شاگردان ساکت الهامی همراهی کنند. نکته ترسناک‌تر برای پرسپولیس این است که نساجی ۹ هفته است شکست‌ناپذیر بوده و به این راحتی‌ها نمی‌بازد. مگر اینکه تعطیلات ۲۰ روزه این تیم را از فرم مسابقه خارج کرده باشد و روزنه امیدی برای پرسپولیسی‌ها باز شود.

توپ پر قهرمان سوپرجام

در کنار بازی‌های حساس ۲ تیم پرسپولیس و استقلال، یکی از چغرترین بازی‌های این هفته را فولاد و آلومینیوم در شهر اهواز برگزار خواهند کرد. بازی رفت ۲ تیم در روزهایی که عبدالله ویسی روی نیمکت فولاد می‌نشست با شکست سنگین ۳ بر صفر این تیم در اراک به پایان رسید. اما چند هفته بعد نکونام به تیمش برگشت و اوضاع را سروسامان داد. حالا آلومینیوم در رتبه پنجم جدول است؛ یعنی منطقه‌ای از جدول که فولاد به روال یکی دو سال اخیر آن را حق مسلم خودش می‌داند اما فعلا از آن دور افتاده است. قهرمان جدید سوپرجام که در نیم‌فصل هم خریدهای خوب و پرتعدادی انجام داده، امروز استارتش را برای باز پس گرفتن جایگاه خود از آلومینیوم و مس و... خواهد زد. دیگر تیم مدعی میانه‌جدولی یعنی گل‌گهر هم امروز میزبان فجرسپاسی است و کمترین توقعش تکرار پیروزی یک بر صفر بازی رفت خواهد بود. پیکان و هوادار هم یک داربی بی‌سروصدا را در تهران برگزار می‌کنند.

کد خبر 656891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha