سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۳:۴۶
۰ نفر

علیرضا رستگار: کم تحرکی یکی از ماجراهایی است که سلامتی افراد را در زندگی ماشینی امروز تهدید می‌کند و به همین دلیل است که دانشمندان به ضرورت حضور پدیده‌ای به نام ورزش در برنامه‌ریزی شخصی افراد تأکید می‌کنند و آن را در حد نیازی همگانی به تصویر می‌کشند.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که به‌کارگیری این پدیده از کودکی تا پیری ، چگونه می‌تواند برشکل زندگی افراد تأثیر بگذارد.

تحقیق‌های علمی آنها ثابت کرده است که  ورزش روزانه، که البته زمان آن با توجه به سن و شرایط بدنی افراد فرق می‌کند، شرایط بهتری را به لحاظ بدنی و روحی به وجود می‌آورد. کسی که هر روز در زمانی مشخص ورزش می‌کند، آمادگی بیشتری برای تحمل سختی‌های کار روزانه دارد. هدیه دوم ورزش، آمادگی ذهنی بیشتر است. کسانی که رشته‌های مختلف ورزشی را، حتی در سطحی معمولی انجام بدهند، به تدریج با واکنش‌های سریع و منطقی آشنا می‌شوند. رقابت‌های ورزشی حتی در معمولی‌ترین نوع آن شرایطی را برای افراد شکل می‌دهد که در صورت تکرار  به افزایش هوشیاری آنها منجر می‌شود.

عکس از امیر حسامی نژاد

عکس از گلناز بهشتی

حضور در فعالیت‌های جمعی ورزشی، در مسیر آشنایی با روحیه همکاری، تمرین تأثیرگذاری است. حضور و تداوم در این فعالیت‌ها به افراد می‌آموزد که چگونه می‌توان از استعدادهای متفاوت در کنار هم استفاده کرد و به موفقیت‌های عمومی رسید. در ورزش می‌توان آموخت که خودخواهی یک فرد چگونه هدف های جمعی را به خطر می‌اندازد و از خود گذشتگی و همکاری با دیگران چگونه تلاش‌های جمعی را به سرانجام می‌رساند.

   بعضی‌ها فکر می‌کنند که برای ورزش کردن باید شرایطی خاص فراهم باشد و زمانی طولانی در اختیار؛ اما این بهانه‌ای بیش نیست. می‌توان هر روز به شیوه‌ای ساده ورزش کرد و به هدف اصلی از این فعالیت رسید و هدف آن چیزی نیست جز مراقبت از سلامتی خود. سلامتی یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌هایی است که هر یک از ما در اختیار داریم. ورزش ما را در مسیر مراقبت از خود همراهی می‌کند.

کد خبر 65679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز