یک اندیشکده واشنگتن روز پنجشنبه (امروز) گفت که تصاویر ماهواره‌ای تجاری آمادگی احتمالی برای رژه نظامی در کره‌شمالی را نشان می‌دهد، در حالی که انتظار می‌رود این کشور بتواند پیشرفت‌های نظامی جدیدی را به نمایش بگذارد یا موشک‌های بیشتری را در روزهای آتی پرتاب کند.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارشی آمده است که ۳۸ شمالی که کره شمالی را زیر نظر دارد، صدها پرسنل در محل تمرین رژه میریم در پیونگ یانگ را نشان داده است که به عنوان کپی میدان کیم ایل سونگ شهر، جایی که معمولا رژه‌ها در آن برگزار می‌شود، طراحی شده است.

در این گزارش آمده است که بیش از ۲۴۰ اتوبوس در نزدیکی محل مذکور پارک شده بودند، اما هیچ نشانه‌ای از سخت‌افزار نظامی مهم مانند موشک‌های بالستیک کره شمالی وجود نداشت.

۳۸ شمالی می‌گوید: «این می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک رویداد آینده عمدتا از افراد تشکیل خواهد شد یا اینکه هنوز وارد نشده‌اند».

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شد که NK News مستقر در سئول، که اخبار کره‌شمالی را پوشش می‌دهد، به نقل از منابع آگاه و تصاویر ماهواره‌ای به این موضوع اشاره کرد که چنین تحرکاتی نشان‌دهنده آمادگی احتمالی برای انجام رژه، از جمله شامل هواپیماهای جنگنده بر فراز پیونگ یانگ و تشکیلات راهپیمایی خواهد بود.

کره شمالی قصد دارد هشتادمین سالگرد تولد کیم جونگ ایل، رهبر فقید و پدر کیم جونگ اون را در ۱۶ فوریه و ۱۱۰ سالگی کیم ایل سونگ فقید، پدربزرگ اون و بنیانگذار کره شمالی را در ۱۵ آوریل جشن بگیرد.

بیشتر بخوانید:

هر دو تعطیلات مهم در کره شمالی هستند که اغلب از چنین مناسبتی برای نمایش قدرت نظامی در رژه‌های عظیم پر از سربازان سلاح‌، از جمله در برخی موارد موشک‌های بزرگ سود برده می‌شود.

در گزارش ۳۸ شمالی آمده است: «کره‌شمالی این نوع رویدادها را از پیش اعلام نمی‌کند، اما طی چندین سال گذشته، تمرینات در زمین رژه میریم معمولا یک تا چند ماه قبل از جشن آغاز شده است.»

کد خبر 656256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha