کره‌جنوبی اعلام کرد، یک سری زمین‌لرزه کوچک و طبیعی در نزدیکی سایت آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی رخ داده است که نشان‌دهنده بی‌ثباتی زمین‌شناسی این منطقه است.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سئول بر این باور است که پیونگ‌یانگ می‌تواند آزمایش‌های هسته‌ای خود را برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۷ از سر بگیرد.

به گفته اداره هواشناسی کره (KMA) در سئول، حداقل ۴ زمین‌لرزه در ۵ روز گذشته، این منطقه را لرزانده است.

آخرین زمین لرزه ۲.۵ ریشتری صبح روز سه‌شنبه رخ داد که مرکز آن در حدود ۳۶ کیلومتری  از سایت آزمایش هسته‌ای «پونگی ری» بود. روز دوشنبه یک جفت زمین‌لرزه به بزرگی ۲.۳ ریشتر و روز جمعه به بزرگی ۳.۱ ریشتر در این منطقه گزارش شد.

«پونگی ری» (Punggye-ri) در شمال شرقی کره شمالی تنها مرکز شناخته شده این کشور برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای محسوب می‌شود. آخرین آزمایش تسلیحات شناخته شده در سپتامبر ۲۰۱۷ انجام شد؛ زمانی که کره شمالی ششمین و بزرگ‌ترین بمب هسته‌ای خود را که ادعا می‌کرد یک سلاح گرماهسته‌ای بود منفجر کرده است.

در هفته‌های پس از آن انفجار، کارشناسان به مجموعه‌ای از لرزش‌ها و رانش زمین در نزدیکی پایگاه آزمایش هسته‌ای اشاره کردند که نشانه‌ای از این بود که چنین انفجار بزرگی، منطقه را که پیش‌تر هرگز زلزله‌های طبیعی را تجربه و ثبت نکرده بود، بی‌ثبات کرده است.

بیشتر بخوانید:

پس از یکی از این زمین‌لرزه‌ها در سال ۲۰۲۰، کارشناسان دولت کره‌جنوبی گفتند که به نظر می‌رسد، انفجارهای هسته‌ای به طور دائمی زمین‌شناسی منطقه را تغییر داده است، در حالی که برخی از کارشناسان این نگرانی را ایجاد کردند که در صورت استفاده مجدد کره‌شمالی از این سایت، آلودگی رادیواکتیو منتشر شود.

کد خبر 657399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha