رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (سه شنبه) گزارش دادند که این کشور سکه‌های یادبودی را به مناسبت سالگرد تولد رهبر فقید این کشور ضرب و منتشر خواهد کرد تا برای تعطیلات ملی جشن بگیرد.

تولد رهبر سابق كره شمالي

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: کمیته تفحص مجمع عالی خلق کره شمالی قرار است برای بزرگداشت هشتادمین سالگرد تولد کیم جونگ ایل، رهبر فقید و پدر کیم جونگ اون، رهبر کنونی این کشور سکه‌های نقره و طلا ضرب کند. این مراسم روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

 تصاویر | کیم جونگ اون برای بزرگداشت پدرش سکه می‌زند
تصویر سکه طلا یادبود بزرگداشت پدر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

عکس منتشر شده در رسانه رسمی کره شمالی نشان می‌دهد که یک روی سکه‌ها تصویری از رهبر سابق حک شده و روی دیگر آن تصویری از جایی است که کره شمالی‌ها ادعا می‌کنند زادگاه کیم جونگ ایل  واقع در دامنه کوه "پائدکو"، بلندترین قله در شبه جزیره کره است.

کره شمالی اغلب سکه‌های یادبود را در مراسم‌های مهم ضرب می‌کند.

 تصاویر | کیم جونگ اون برای بزرگداشت پدرش سکه می‌زند
تصویر سکه نقره یادبود بزرگداشت پدر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

این اقدام در حالی صورت گرفته که کره شمالی برای بزرگداشت این مراسم در حال برگزاری رویدادهای مختلفی است و توجهات به سوی این مساله معطوف شده که آیا این کشور می‌خواهد یک رژه بزرگ نظامی هم برگزار کند یا خیر.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد، سومین روز یک کنسرت هنری روز دوشنبه در پیونگ یانگ برگزار شد. رویدادهای دیگر شامل برگزاری رقص به میزبانی اتحادیه زنان سوسیالیست کره، سمپوزیوم سخنرانی درباره دستاوردهای رهبر درگذشته کره شمالی و مسابقات آشپزی بودند.

کد خبر 657458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha