یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

جدیت دولت در آزادسازی‌ حریم ساحل دریا، حالا این امیدواری را ایجاد کرده که آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های تهران هم با سرعت و قدرت بیشتری پیش برود.

به گزارش همشهری، چند وقتی است که موضوع آزادسازی‌ سواحل و حریم دریای خزر دوباره داغ شده و مورد توجه قرار گرفته است و رئیس‌جمهور و همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به زیرمجموعه‌های خود دستور داده‌اند تا جز در مواردی که مورد بهره‌برداری نظامی و امنیتی است، از حریم ساحل دریای خزر عقب‌نشینی کنند. با جدیت دولت در آزادسازی‌ حریم ساحل دریا، حالا این امیدواری وجود دارد که آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های تهران هم با سرعت و قدرت بیشتری پیش برود؛ به همین‌خاطر، طرح عقب‌نشینی سواحل رودخانه‌های شهر تهران با همکاری میان شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

از مجموع طول تقریبی ۴۳۸۶ کیلومتر رودخانه‌های شناسایی شده استان تهران، ۱۸۵۵کیلومتر دارای مطالعه بستر و حریم بوده که بخشی از آن در داخل شهر تهران است. شهر تهران ۱۰رودخانه و مسیل دارد که طول آنها در مجموع ۲۸۴کیلومتر است. از این میزان، تاکنون ۲۷۰کیلومتر در طرح تفصیلی ثبت شده و در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است تا مجوزی برای ساخت‌وساز در حریم و بستر رودخانه صادر نشود.

خبرنگاران: مهدی اسماعیل پور، مرجان حسینی

تدوین: مسعود ساکی

در این زمینه ببینید:

کد خبر 655247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha