شرکت‌های فایزر و بیونتک رسما از سازمان غذا و داروی آمریکا تقاضا کرده‌اند که واکسن دو دوزی‌شان برای کودکان زیر پنج سال هم تایید شود.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر شرکت‌های فایزر و بیونتک روز سه‌شنبه تقاضای رسمی تایید واکسن دو دوزی کرونایشان را برای کودکان شش‌ماهها تا پنج‌ساله تسلیم سازمان غذا و داروی آمریکا کردند.

این تنها گروه سنی است که هنوز واکسنی برای آن در آمریکا تایید نشده است. 

فایزر و بیونتک در حال آزمایش دوز ۳ میکروگرمی این واکسن برای گروه سنی شش ماه تا پنج سال هستند، در حالیکه برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال دوز ۱۰ میکروگرمی واکسن و برای افراد ۱۲ ساله و بالاتر دوز ۳۰ میکروگرمی واکسن به کار می‌رود.

این واکسن قبلا برای مصرف اضطراری در کودکان پنج سال به بالا تایید شده است. این واکسن تاییدیه کامل برای بزرگسالان را دارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین دوز سوم یادآور را برای بزرگسالان و کودکان ۱۲ ساله و بالاتر تایید کرده‌ است. این سازمان مجوز واکسن دودوزی را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله هم صادر کرده است.

هنوز روشن نیست که چه شماری از والدین در آمریکا حاضر خواهند شد به کودکان زیر پنج سالشان واکسن بزنند.

واکسیناسیون کودکان در آمریکا روند کندی داشته است و تا به حال فقط حدود ۲۲ درصد از کودکان ۵ تا ۱۱ ساله از هنگام تایید واکسن برای این گروه سنی در ماه نوامبر (آبان) آن را تزریق کرده‌اند.

با اینکه کودکان کم‌سن نسبت به بزرگسالان در معرض خطر خیلی کمتر کرونای شدید هستند، آخرین موج شیوع کرونا با سویه اُمیکرون باعث افزایش بستری شدن کودکان به علت کووید-۱۹ در آمریکا شده است.

کد خبر 654622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha