سازمان غذا و داروی آمریکا ‌(FDA) روز جمعه واکسن کرونای فایزر/بیونتک را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرد.

Pfizer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز جمعه واکسن کرونای فایزر/بیونتک را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرد و به این ترتیب نخستین واکسن کرونا برای کودکان کم‌سن در آمریکا مجوز گرفت.

البته برای اینکه این واکسن در اختیار این گروه سنی قرار بگیرد، یک مرحله دیگر باید طی شود: هنوز لازم است «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا» (CDC) چگونگی تجویز این واکسن را توصیه کند. برای انجام توصیه ابتدا گروهی از مشاوران بیرونی این مرکز روز سه‌شنبه به بحث خواهند پرداخت و سپس تصمیم این مرکز اعلام خواهد شد.

فایزر گفته است که از روز شنبه توزیع واکسن‌های مخصوص کودکان کم‌سن را در داروخانه‌ها، مطب‌های پزشکان کودکان و سایر مکان‌های تجویز واکسن آغاز خواهد کرد.

انتظار می‌رود تصمیم سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن کرونا را در اختیار ۲۸ میلیون کودک آمریکایی قرار دهد که بسیاری از آنها برای آموزش حضوری به مدرسه‌ها بازگشته‌اند.

این تصمیم FDA پس از رای موافق هیات کارشناسان این سازمان در توصیه به تایید واکسن فایزر/بیونتک برای کودکان در روز سه‌شنبه گذشته گرفته می‌شود.

تنها چند کشور دیگر شامل چین، کوبا و امارات متحده عربی تا به حال واکسن‌های کرونا برای این گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله و کودکان کم‌سن‌تر تایید کرده‌اند.

FDA واکسن با دوز ۱۰ میکروگرمی فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرده است، در حالیکه دوز واکسن اصلی فایزر که برای افراد ۱۲ ساله و بالاتر تایید شده است، ۳۰ میکروگرم است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 634692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha