جمعه ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر روسیه از دیدار با نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه سفر رسمی خود را به روسیه آغاز کرده، خودداری کرد.

به گزارش فارس ، روزنامه القدس العربی به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نوشت: برخی منابع در سفارت اسرائیل در مسکو گفتند که ولادیمیر پوتین که پایگاه اسرائیلی از وی به عنوان حاکم کنونی روسیه نام برده، برای ایراد سخنرانی مهم در یک اجلاس نظامی در خارج از مسکو بسر می برده و برخی منابع دیگر نیز ادعا کردند که نخست وزیر روسیه با اسرائیل به خاطر مشارکت تل‌آویو در ساخت ارتش گرجستان کنار نیامده است.

بنا بر این گزارش، روایت سومی نیز از قول اولمرت حاکی از آن است که پوتین برای جشن تولدش در "سن‌پترزبورگ" بسر می‌برده است.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی"هاآرتص" نوشت: اولمرت قصد دارد پس از این تلفنی با پوتین گفت‌وگو کند.

نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در تلاش برای ترغیب مقامات روسیه به ممانعت از فروش سلاح به ایران و سوریه شکست خورد و نتوانست هیچ تعهد محکمی از سوی آنان دریافت کنند.

ایهود اولمرت در حالی سفر دو روزه خود به مسکو را به اتمام رساند که فقط توانست دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، را ترغیب کند که نگرانی تل‌آویو را درباره فروش موشک و دیگر فن‌آوری‌های نظامی به ایران و سوریه بفهمد.

اولمرت به خبرنگاران همراه خود گفت: احساس من این است که دولت روسیه موضع اسرائیل را خوب درک می‌کند و از تأثیر احتمالی عرضه تسلیحات به این کشورها بر ثبات منطقه آگاه است.
نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا روسیه با ممانعت از فروش سیستم دفاع هوایی S-300 به تهران مخالفت کرده است، گفت: ما درباره موضوعات فروش سلاح بحث کردیم.

کد خبر 65295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز