ابتکار عمل معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۸ در نوسازی و بازسازی مخازن زباله مکانیزه باعث جلوگیری از اتلاف بودجه و هدر رفت بیت المال شده است. «رضا شیرزادیان»، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۸ از مزایای چنین کارهایی در اداره امور شهر برایمان صحبت کرد.

بازسازی سطل زباله

همشهری محله_ مریم قاسمی: وقتی جمع آوری زباله های خانگی به روش سنتی به سیستم مکانیزه تغییر پیدا کرد، شهروندان به تجربه تازه ای در زندگی شهری دست پیدا کردند. هرچند اینگونه امکانات شهری آسایش و رفاه بیشتری را برای مردم به همراه داشت اما حفظ و نگهداشت اینگونه اموال برای شهرداری به مراتب دشوار تر است. در واقع استفاده طولانی مدت از اینگونه اموال شهری باعث استهلاک و خرابی می شود و به همین دلیل خرید و جایگزینی سطل های مکانیزه، هزینه سنگینی را بر دوش مدیران شهری می گذارد.

رنگ آمیزی و شست و شوی منظم مخازن مکانیزه
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۸ در این باره گفت: «پس از گذشت چند دهه از بکارگیری روش های نوین در جمع آوری زباله های خانگی، مخازن و سطل های مکانیزه زباله، به اموال عمومی پر مصرف در شهر و محله تبدیل شدند. اما اینگونه امکانات شهری، برای خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان و ایجاد جلوه بصری مناسب در معابر، نیاز به رسیدگی اصولی دارند. از جمله این کارها شست و شوی منظم و رنگ آمیزی مخازن است که در پاکیزگی شهر و محله تاثیر فراوانی دارد». شیرزادیان، عقیده دارد که اداره امور شهر بدون همکاری و مشارکت شهروندان معنایی ندارد و اگر این امر محقق شود بسیاری از هزینه های شهری کاهش می یابد و محله ای ایده آل و مطلوبتری خواهیم داشت.  

بازسازی و رنگ آمیزی ۲۰۴۳ سطل مکانیزه |  نمی گذاریم یک ریال بیت المال هدر برود  

اسراف در بیت المال ممنوع حتی یک ریال!
شاید این سوال برای شهروندان پیش بیاید که تکلیف مخازن زباله ای که به هر دلیلی دچار آسیب و خسارت  می شوند چیست؟ آیا شهرداری بودجه کافی برای خرید مخازن مکانیزه جدید دارد؟ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۸ با بیان اینکه اسراف و هدر رفت بیت المال در انجام امور شهری خط قرمز ماست، افزود: «برای رسیدن به این هدف، اجرای طرح سیار نوسازی و رنگ آمیزی مخازن زباله معیوب و خراب به صورت روزانه در محله ها انجام می شود. به جز این با راه اندازی کارگاه تخصصی ثابت برای تعمیر سطل های زباله از رده خارج، این امکان فراهم شده تا حداقل چند مخزن زباله مکانیزه بازسازی و مجدد مورد استفاده قرار گیرد». 
شیرزادیان در زمینه آثار و برکات صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت بیت المال صحبت کرد و گفت: «بودجه شهرداری محدود و هزینه های اداره امور شهر سنگین است. پس باید در انجام کارها اولویت هایی را در نظر بگیریم و از داشته ها استفاده کنیم. هزینه خرید هر سطل زباله مکانیزه در بازار کنونی بین ۵ الی ۶ میلیون تومان است. در محدوده منطقه ۱۸ تعداد ۲۰۴۳ سطل زباله مکانیزه وجود دارد. اگر در طول سال بخواهیم  تنها هزار سطل زباله خراب و معیوب را از چرخه خارج و مخازن نو جایگزین آن کنیم به بودجه ای بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان نیاز داریم که رقم قابلا توجهی است. به همین دلیل تلاش کردیم تا چاره ای اصولی برای این مسئله پیدا کنیم».
 
روزانه ۲۰ مخزن مکانیزه زباله بازسازی می شود
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۸ در پایان از بکارگیری تعدادی آهنگر، جوشکار و نقاش در کارگاه احیاء و بازسازی سطل های مکانیزه زباله معیوب و خراب صحبت کرد و گفت: «با عنایت و راهبری شهردار منطقه ۱۸ و به همت کارگران حوزه خدمات شهری و محیط زیست، روزانه ۲۰ عدد مخزن مکانیزه معیوب و خراب بازسازی و طبق درخواست شهرداران نواحی ۷ گانه در اختیارشهروندان قرار می گیرد.تاکنون ۹۰ درصد از مخازن ناحیه ۵ به طور کامل بازسازی شده است». 
 

کد خبر 652901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha