شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

درست کردن کاپ کیک ردولوت تزئین شده با روکش خامه و ترافل‌های قلبی در کنار کیک ردولوت یکی از بهترین ایده‌ها برای ابراز عشق است.

کاپ کیک ردولوت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مجله کوروش، درست کردن کاپ کیک ردولوت تزئین شده با روکش خامه و ترافل‌های قلبی در کنار کیک ردولوت یکی از بهترین ایده‌ها برای ابراز عشق در روز ولنتاین است. یک کاپ کیک قرمز ولنتاین با ظاهری دوست داشتنی که آن را با سلیقه خودتان تزئین کرده‌اید یک هدیه خوب برای روز عشق است.

مواد لازم برای طرز تهیه کاپ کیک قرمز (زمان تقریبی پخت و آماده سازی: ۳۰ دقیقه)

تخم مرغ با دمای محیط: ۲ عدد

کره نرم شده با دمای محیط: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد قنادی: ۱ و ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر کاکائو: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

شکر: ۲/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

عصاره وانیل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز: به میزان لازم ( چند قطره، تا حدی که مایه کیک به رنگ قرمز دلخواه دربیاید)

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت

مرحله اول: آماده کردن مقدمات پخت کاپ کیک قرمز

در اولین مرحله از دستور کاپ کیک ردولوت ولنتاین خانگی باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا نیم ساعت قبل از پخت کیک‌ها گرم شود. سپس چند عدد قالب نچسب کاپ کیک را آماده کنید و سطح قالب‌ها را کاملاً با روغن چرب کنید. سپس روی آن مقداری آرد بپاشید و قالب را برعکس کنید تا آرد اضافی از قالب‌ها خارج شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کاپ کیک مخملی قرمز

در این مرحله از آموزش کاپ کیک ولنتاین شکر، وانیل و تخم مرغ را داخل کاسه مناسبی می‌ریزیم و با همزن مخلوط می‌کنیم تا یک ماده کرمی و کشدار بدست بیاید. این کار حدود ۵ دقیقه زمان می‌برد.

مرحله سوم: شیر و کره را به مایه کاپ کیک ولنتاین اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کاپ کیک ردولوت ولنتاین شیر و کره نرم شده (در حد آب شدن) را به مواد مایه تخم مرغی افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم تا مایه کرمی یکدستی درست شود.

مرحله چهارم: مواد خشک کاپ کیک ولنتاین را اضافه کنید

آرد را حتما سه مرتبه الک کنید. سپس آرد الک شده را با پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و روی مایه کاپ کیک الک می‌کنیم و در حین اضافه کردن به کمک یک لیسک همه مواد را مرتب هم می‌زنیم تا به خورد هم بروند.

مرحله پنجم: رنگ قرمز خوراکی را به مایه کاپ کیک اضافه کنید

در این قسمت از تهیه کاپ کیک ردولوت ولنتاین چند قطره رنگ خوراکی را به مواد اضافه کنید و مواد را با سرعت پایین همزن ترکیب نمایید تا یکدست قرمز شود.

نکته: در صورتی که به رنگ خوراکی دسترسی ندارید و یا دوست ندارید از رنگ استفاده کنید، می‌توانید از آب لبوی غلیظ شده استفاده نمایید.

مرحله ششم: ریختن مواد کاپ کیک قرمز در قالب و پخت آن

در آخرین مرحله از آموزش دستور پخت کاپ کیک  قرمز ولنتاین باید مایه کیک را به اندازه ۲/۳ داخل قالب‌ها بریزید. قالب‌ها را برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از این زمان وسط کاپ کیک‌ها را با خلال دندان بررسی کنید و مطمئن شوید که به خوبی پخته شده است. سپس کاپ کیک‌های مخملی قرمز را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا به خوبی خنک شود.

طرز تهیه کاپ کیک ردولوت در ۳۰ دقیقه

تزئین روی کاپ کیک‌ ردولوت

برای ریختن خامه یا باتر کیک روی کاپ کیک‌ها باید آن را داخل ماسوره شیرینی پزی بریزید. سپس به آرامی و به روش مارپیچ خامه را روی کاپ کیک قرار دهید. این کار را برای همه کاپ کیک‌ها انجام دهید. سپس می‌توانید برای روی کرم از ترافل‌های قلبی و یا شکلات قلبی استفاده کنید. استفاده از توت فرنگی، یا آلبالو و هر میوه قرمز رنگ دیگر نیز می‌تواند ایده خوبی برای تزئین کاپ کیک ردولوت ولنتاین باشد.

سوالات متداولی که برای تهیه کاپ کیک ردولوت پرسیده می‌شود

در طرز تهیه کاپ کیک ردولوت از چه چیزی برای قرمز کردن کیک استفاده می‌شود؟

برای تهیه کیک ردولوت ولنتاین به رنگ قرمز می‌توانید از رنگ‌های خوراکی مجاز قرمز استفاده کنید.

در طرز تهیه کاپ کیک قرمز ولنتاین بهترین روش برای تزیین کیک چیست؟

برای تزیین کاپ کیک ردولوت می‌توانید از خامه رنگی، تافل و میوه‌های قرمز مثل آلبالو و توت فرنگی استفاده کنید.

طریقه درست کردن باتر کرم روی کاپ کیک ردولوت چگونه است؟

برای درست کردن باتر کرم باید کره نرم شده را با پودر قند و عصاره وانیل ترکیب کنید. سپس آن‌قدر با همزن بزنید تا سبک شود. در نهایت کمی رنگ قرمز به آن اضافه کنید و از آن برای تزیین کیک ولنتاین ردولوت و کاپ کیک ولنتاین استفاده کنید.

آیا می‌توان به جای استفاده از رنگ شیمیایی برای درست کردن کاپ کیک ولنتاین از رنگ دهنده‌های طبیعی استفاده کرد؟

در صورتی که دوست ندارید در طرز تهیه کاپ کیک ردولوت ولنتاین از رنگ شیمیایی استفاده کنید، می‌توانید از مقداری آب لبو استفاده کنید.

کد خبر 652831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha