دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

محمدعلی توحید: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم معارفه طهماسب مظاهری رئیس‌کل قبلی و محمود بهمنی رئیس‌کل جدید بانک مرکزی سخنی گفت

که باید با دقت به آن توجه کرد: «مدل ما در نظام بانکی باید براساس اصل 44 قانون اساسی که تئوری اقتصاد اسلامی ماست طراحی شود و باید با توجه به این اصل برنامه‌ریزی کنیم».

1 - اصل 44 قانون اساسی تکمله‌ای دارد که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و این اصل را به نوعی اصلاح کرده‌است.

این ابلاغیه امروز به‌صورت قانون است و هر دولتی موظف به اجرای آن است. همه مقامات دولت چه مخالف و چه موافق این قانون، باید آن را در دستور کار اجرایی خود قرار دهند.

2 - این قانون می‌تواند مبنای یک تئوری اقتصادی باشد که هنوز هیچ تئوری مشخص و روشنی برای آن به‌گونه‌ای که رئیس‌جمهوری محترم بیان فرموده‌اند، ارائه یا تعریف نشده است.

باید گوشزد کرد برخی کارشناسان پس از ابلاغ این سیاست‌ها تاکید کردند که ابلاغ این مصوبه مجمع تشخیص، پایان سوسیالیسم در اقتصاد ایران است.

ولی نگاهی به مجموع سخنان رئیس محترم جمهوری برداشتی متفاوت از این دیدگاه دارد و به نوعی این تصور را به ذهن‌ می‌آورد که سوسیالیسم نیز می‌تواند از این سیاست‌ها بیرون بیاید.

3 - باید انتظار کشید و مشاهده کرد که تئوری اقتصادی که رئیس‌جمهوری از اصل 44 برداشت کرده‌اند برای مردم به‌صورت دقیق توضیح داده شود.

کد خبر 65126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز