همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری از شتاب گرفتن خصوصی‌سازی در وزارت راه و ترابری خبر داد و گفت: اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید بهبهانی افزود: واگذاری بلوکی 40 درصد سهام سازمان بنادر و دریانوردی در شرکت تاید واتر در بورس از اقدامات وزارت راه و ترابری در این زمینه است.

وزیر راه و ترابری درباره واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) گفت: این شرکت را باید به جایی برسانیم که خریداران سهام آن مطمئن باشند سود خواهند کرد.

بهبهانی با اشاره به اینکه در حال مطالعه گزینه‌های مختلف برای واگذاری شرکت هما هستیم گفت: یارانه‌ای بودن خدمات و پایین بودن بهای بلیت در ازای خدمات ارائه شده و همچنین کارکنان زیاد از موانع واگذاری این شرکت در شرایط فعلی است.

وی افزود: برای رفع این موانع، تدابیری در نظر گرفته شده که واگذاری تعدادی از شرکت‌های کوچک زیر مجموعه این شرکت به خود کارکنان و واگذاری بقیه در بورس از جمله راهکارهاست.

بهبهانی، افزایش ناوگان و سرمایه برای سودده شدن شرکت هواپیمایی هما را از دیگر اقدامات برای واگذاری این شرکت اعلام کرد و گفت: خصوصی‌سازی شرکت ایران ایر نیازمند شرکای قابل اعتماد است تا بتوانند هواپیما وارد کشور و با افزایش سرمایه، هما را سودده کنند.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: با اقداماتی که در حال انجام است این وزارتخانه از انتهای صف سازمان‌های دولتی مشارکت کننده در اجرای اصل 44 خارج می‌شود.

کد خبر 64364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز